Netflix wybiera seriale na podstawie preferencji piratów

Oferujący usługi streamingu wideo serwis Netflix przyznał, że rozszerza swoją ofertę w oparciu o to, jak dużą popularnością cieszą się dane produkcje na pirackich serwisach internetowych.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Strategię tę ujawniła Kelly Merryman w wypowiedzi dla holenderskiego serwisu Tweakers. Netflix wystartował bowiem właśnie na rynku holenderskim, a popularność seriali wśród internetowych piratów była jednym z kluczowych czynników podczas formułowania oferty.

Przedstawiciele platformy Netflix tłumaczą, że dobór produkcji, które są oferowane w jej ramach nie jest prosty z uwagi na dużą konkurencję na rynku stacji telewizyjnych. Często bowiem prawa do seriali są wykupowane na wyłączność, co wiąże się z wysokimi kosztami. Istnieje zatem ryzyko, że mało popularne tytuły nie przyniosą należytych zysków, a nawet nie zarobią na siebie.

grafika

Analitycy wskazują, że obrana przez Netflix strategia jest ciosem w retorykę stosowaną przez organizacje antypirackie. Według tych ostatnich, pobieranie treści z sieci jest bezpośrednią przyczyną spadku wyników sprzedaży i  tym samym utraty zysków przez artystów.

Tymczasem w I kwartale br. przychody Netfliksa przekroczyły 1 mld dol., a zysk netto sięgnął 3 mln dol. Dla porównania rok wcześniej zanotowano odpowiednio 945 mln i 8 mln dol. Liczba użytkowników usługi regularnie rośnie i aktualnie wynosi już 36 mln (w 40 krajach, gdzie jest ona dostępna).

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"