Netflix z rekordem w mobile’u. W górę TVP VOD, w dół vod.pl i HBOGO (TOP serwisów i aplikacji VoD)

W maju br. Netflix osiągnął rekordową liczbę polskich użytkowników w mobile’u, natomiast jego przeglądarkowa wersja miała niższe wyniki niż w kwietniu. Rok do roku oprócz Netflixa duży wzrost odwiedzalności zanotował TVP VOD, a sporo straciły vod.pl i HBOGO.pl - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix z rekordem w mobile’u. W górę TVP VOD, w dół vod.pl i HBOGO (TOP serwisów i aplikacji VoD)

Przeglądarkowy Netflix w maju br. odwiedziło 5,56 mln polskich użytkowników, czyli 20,1 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Wykonali w serwisie 83,58 mln odsłon, każdy przeciętnie 15 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Netflix zanotował niższe wyniki niż w rekordowym dla niego kwietniu (wtedy miał 5,68 mln użytkowników i 92,89 mln odsłon), a wyższe niż w marcu (5,38 mln odwiedzających i 82,5 mln odsłon).

Rekordy Netflixa w czasie pandemii

Oczywisty wpływ na odwiedzalność Netflixa i innych serwisów VoD miały obostrzenia wprowadzone w związku z epidemią koronawirusa. W połowie marca władze nakazały zamknięcie kin, w konsekwencji niektóre filmy krótko po premierach kinowych albo zamiast nich pojawiły się w serwisach VoD. Na Netflixa trafiły m.in. „365 dni” (w ostatnich tygodniach film zyskał dużą popularność na Netfliksie w USA), „Bad Boy” i „W lesie dziś nie zaśnie nikt”. Dodatkowo platforma udostępniała kolejne autorskie produkcje, na czele z nowym sezonem „Domu z papieru” i serialem dokumentalnym „Ostatni taniec” zrealizowanym wspólnie z ESPN.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-oferuje-w-usa-ponad-5-8-tys-filmow-i-seriali-polska-daleko-w-tyle-tylko-3-4-tys-tytulow,7170526880876161a ##

Także w skali globalnej Netflix ma za sobą rekordowy kwartał: osiągnął wzrost liczby subskrybentów o 15,77 mln do 182,86 mln, 5,77 mld dolarów przychodów i 709 mln dolarów zysku netto. W sprawozdaniu finansowym serwisu zwrócono uwagę, że kolejne kwartały mogą nie być równie udane, bo po prognozowanym poluzowaniu ograniczeń w kontaktach międzyludzkich część nowych subskrybentów może zrezygnować z platformy, a wskutek zawieszenia prac przy produkcji filmów i seriali, niektóre premiery mogą być opóźnione.

CDA Premium przed HBO GO

W zestawieniu są też inne w pełni płatne platformy VoD. Na CDA Premium 2,43 mln użytkowników wykonało 26,03 mln odsłon, HBOGO.pl zanotowało 1,71 mln użytkowników i 20,2 mln odsłon, a Chili.com - 424 tys. użytkowników i 591,9 tys. odsłon.

HBO GO dla wszystkich polskich internautów, nie tylko abonentów pakietów telewizyjnych z HBO, jest dostępne od wiosny 2018 roku. Miesiąc temu na podobny ruch zdecydował się Canal+, uruchamiając platformę z filmami, serialami, programami oraz streamingiem 76 stacji telewizyjnych dostępnymi w ramach czterech pakietów kosztujących od 10 do 50 zł. Natomiast na początku czerwca firma uruchomiła platformę Premiery Canal+, gdzie wybrane filmy można wypożyczać osobno.

Player przed TVP VOD

Wśród serwisów VoD nadawców telewizyjnych najpopularniejszy w maju br. był Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska), który zanotował 3,2 mln użytkowników i 49,52 mln odsłon, średnio 15,4 na odwiedzającego. Natomiast na TVP VOD 3,12 mln internautów wykonało 41,2 mln odsłon, przeciętnie po 13,2.

Znacznie niższe statystyki osiągnęła Ipla.tv (Cyfrowy Polsat): 1,47 mln użytkowników i 17,7 mln odsłon.

Sekcja VoD na WP.pl zanotowała 2,76 mln odwiedzających i 12,27 mln odsłon, a vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 2,67 mln użytkowników i 9,85 mln odsłon. Natomiast na platformie Ninateka.pl należącej do Narodowego Instytutu Audiowizualnego 335,5 tys. internautów wygenerowało 2,2 mln odsłon.

grafika

W maju br. dziewięć czołowych platform VoD (Ninateka.pl przed rokiem zanotowała zbyt niską odwiedzalność, żeby można ją było oszacować w badaniu Gemius/PBI) miało łącznie 23,36 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 260,97 mln odsłon. Rok wcześniej zanotowały 21,1 mln odwiedzających i 206,93 mln odsłon, tym samym w ciągu roku osiągnęły wzrost o 2,26 mln użytkowników (10,7 proc.) i 54,04 mln odsłon (26,1 proc.).

Netflix najmocniej w górę

Zarówno procentowo, jak i liczbowo najwięcej zyskał Netflix - zanotował wzrost o 2,69 mln użytkowników (93,3 proc.) i 41,5 mln odsłon (98,6 proc.).

Na TVP VOD przybyło 307,3 tys. internautów (10,9 proc.) i 2,05 mln odsłon (5,2 proc.), a w sekcji VoD na WP.pl - 425,5 tys. internautów (18,2 proc.) i 2,66 mln odsłon (27,7 proc.). Z kolei CDA Premium zyskało 8 tys. użytkowników (0,3 proc.) i 2,22 mln odsłon (9,3 proc.), a Chili.com - 33,8 tys. odwiedzających (8,7 proc.) i 15,1 tys. odsłon (2,6 proc.).

Na Player.pl przy spadku liczby użytkowników o 28,2 tys. (0,9 proc.) ubyło 13,12 mln odsłon (36,1 proc.), a Ipla.tv straciła 221,4 tys. użytkowników (13,1 proc.), zyskując 1,24 mln odsłon (7,5 proc.).

W dół vod.pl i HBOGO.pl

Spore spadki zanotowały natomiast vod.pl i HBOGO.pl. Pierwszy serwis stracił 689,7 tys. użytkowników (20,5 proc.) i 4,47 mln odsłon (31,2 proc.), a drugi - 260,8 tys. użytkowników (13,2 proc.) i 4,31 mln odsłon (17,6 proc.).

grafika

Rekord Netflixa w mobile’u

Wśród aplikacji mobilnych Netflix jest zdecydowanym liderem z 3,12 mln użytkowników w maju br. W ciągu roku liczba odwiedzających aplikację wzrosła o 223,8 proc. z 962,4 tys. Tak jak wszystkie zagraniczne i część rodzimych nie jest objęta audytem w badaniu Gemius/PBI, więc nie ma danych o liczbie ich odsłon.

Dzięki temu wzrostowi aplikacja Netflixa wyprzedziła aplikację Playera. Ta druga zanotowała spadek o 220,5 tys. użytkowników (20,4 proc.) i 26,52 mln odsłon (37,3 proc.). Mobilna Ipla przy spadku liczby użytkowników o 27,8 tys. (5,3 proc.) zyskała 2,56 mln odsłon (13,4 proc.), a w przypadku aplikacji nc+ GO liczba użytkowników zmalała o 124,1 tys. (39,2 proc.).

Za to aplikacja TVP VOD osiągnęła wzrost o 47,4 tys. użytkowników (21 proc.) i 3,04 mln odsłon (28,2 proc.), a oferowana przez UPC Polska aplikacja Horizon GO - o 70 tys. użytkowników (50,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji