Spółka New Life z siedzibą w Suchym Lesie koło Poznania organizuje pokazy handlowe, na które zaprasza osoby po czterdziestce, w tym seniorów. Podczas rozmów telefonicznych konsumenci byli zapraszani na akcję promocyjną „Poznaj Polską Markę”, reklamę najnowocześniejszych sprzętów niemieckiego producenta, promocję nowej sieci AGD i RTV albo na kampanię profilaktyki zdrowia. Podczas rozmowy przypominającej o spotkaniu padały zapewnienia, że na pokazach nie będzie prowadzona sprzedaż.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/falszywe-opinie-produkty-w-internecie-jak-odroznic-rady-uokik-zarzuty-opinie-pro-sn-marketing ##
Dodatkowo, jak wskazał UOKiK, telemarketerzy wywoływali u konsumentów wrażenie, że już za sam udział w spotkaniu dostaną: notebook, wielofunkcyjny robot sprzątający, automatyczny ekspres do kawy lub mop parowy. Okazało się, że prezentów nie było.

Przedstawiciele spółki New Life informowali konsumentów o bardzo wysokich cenach katalogowych, po których nigdy jednak nie odbywała się sprzedaż. Następnie proponowali od nich duże rabaty. W ten sposób wykorzystując technikę tzw. „uciekającej promocji”, wywoływali wrażenie szczególnej korzyści cenowej informuje Urząd.
UOKiK wykazał metodą "tajemniczego klienta", że w listopadzie 2021r. klient dostał propozycję zakupu pakietu: mata masująca i odkurzacz bezprzewodowy za 5 tys. zł plus tablet, noże, podkłady wełniane i lanolinę w prezencie. Prezentowana podczas pokazu cena maty to 14,9 tys. zł, a odkurzacza 5,9 tys. zł. Rzekomy rabat wynosił więc co najmniej 15,8 tys. zł, nie wliczając do niego „prezentów”.
Jak wynika z ustaleń UOKiK, spółka New Life miała z góry ustalone ceny z „rabatami”, a jej marże – w porównaniu do cen, za które sama kupiła oferowane produkty – były bardzo wysokie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kary-dla-influencerow-uokik-50-tys-zl-kruszwil-30-tys-zl-maffashion-25-tys-zl-marcin-dubiel ##
Kara 1,2 mln dla New Life, 225 tys. dla prezesa
Prezes UOKiK po przeprowadzeniu postępowania i kontroli wydał decyzję, w której zakwestionował trzy praktyki firmy i nałożył na nią karę w wysokości ponad 1,2 mln zł (1 211 189 zł).
- Spółka New Life umyślnie wprowadzała konsumentów w błąd po to, aby przyszli na pokaz i kupili oferowane tam produkty. Temu celowi służyły liczne manipulacje – od ukrywania prawdziwego celu spotkania i obietnic nieistniejących prezentów, po sprawianie wrażenia specjalnej korzyści cenowej. Mogło to zniekształcić decyzje konsumentów i skłonić ich do niepotrzebnych i nieopłacalnych dla nich zakupów – mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Prezes UOKiK nakazał spółce natychmiast zaprzestać stosowania zakwestionowanych praktyk. Po uprawomocnieniu się decyzji przedsiębiorca będzie musiał również poinformować o niej wszystkich konsumentów, z którymi zawarł umowy.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/uokik-przeswietla-firme-wypozyczajaca-powerbanki-i-hulajnogi-w-kurortach ##
Karę nałożono także na Mariusza Krzysztofa Jankowiaka – prezesa zarządu New Life spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Suchym Lesie, w związku z umyślnym dopuszczeniem do naruszenia przez ww. Spółkę zakazu określonego w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 ww. ustawy” kary w łącznej wysokości 175 tys. zł. Dodatkowo na prezesa New Life została nałożona kara 50 tys. zł za utrudnianie kontroli m.in. nieudzielenie żądanych informacji i dokumentów, niestawienie się na umówione spotkanie.











