"Newsweek Polska" w nowej szacie graficznej

Już dziś w sprzedaży pojawił się pierwszy numer tygodnika "NewsweekPolska" (Axel Springer Polska) w odmienionej szacie graficznej.Nowy layout ma charakteryzować elegancja i prostota oraz nowoczesnycharakter.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Zmieniona szata "Newsweeka" ułatwi czytanie i zapamiętywanietreści. Efekt ten uzyskamy między innymi poprzez zmiany czcionki,lepsze uporządkowanie treści, jeszcze bardziej czytelne podziałystron, a także wyróżniającą ikonografię - opowiada DominikaSzczechowicz, dyrektor artystyczna "Newsweeka Polska".

W tygodniku pojawiła się nowa sekcja - Newsweek.pl, która łączywydanie wersji drukowanej ze stroną internetową magazynu,prezentując m.in. komentarze blogerów czy teksty publicystów, którew pełnych wersjach znajdują się na stronach www.

Pismo korzysta od dziś z amerykańskiej wersji logotypu, zgodniez konsekwentną polityką budowania światowej marki na lokalnychrynkach. Logo w tej formie znalazło się zarówno na okładce, przyspisie treści, który również ma zupełnie inną formę, jak i przykomentarzu wstępnym redaktora naczelnego Michała Kobosko.

- Szukając nowych rozwiązań graficznych, kierowaliśmy sięnajnowszymi światowymi trendami, a analizując szaty wieluzagranicznych magazynów, takich jak np. "Time", "Vanity Fair" czy"Esquire", staraliśmy się wybrać to, co naszym zdaniem najbardziejpasuje do profilu naszego czytelnika - człowieka zaangażowanego,otwartego, czynnie uczestniczącego w światowej kulturze - tłumaczySzczechowicz.

Style-book nowej szaty graficznej tygodnika został przygotowanyna potrzeby każdego działu redakcji i biura reklamy, uwzględniającspecyfikę ich wymagań. Będzie też funkcjonował jako materiałedukacyjny oraz źródło inspiracji dla dziennikarzy, handlowców ireklamodawców. Dzięki temu materiały reklamowe będą mogły byćlepiej wyeksponowane z jednoczesnym zachowaniem spójnej formy zszatą magazynu.

- Nie traktujemy reklamy jako obcego ciała. Wręcz odwrotnie -jest ona integralną częścią magazynu, która powinna odpowiadaćnowoczesnym gustom naszych czytelników - podkreśla AndrzejStepanów, dyrektor marketingu "Newsweek Polska".

Nowa szata graficzna pisma ma pozwolić też na lepsząidentyfikację felietonistów i dziennikarzy, ponieważ przy wybranychartykułach czytelnik zobaczy wizerunki ich autorów. Tygodnik wnowej oprawie stawia ponadto na ilustratorów - są to m.in.: TomaszWalenta, którego prace publikowały "The New York Times" czy "TheWashington Post", Mirosław Urbaniak czy Marcin Kuligowski, bardziejznany jako Werke.

- "Newsweek" ewoluuje, podobnie jak nasi czytelnicy. Wielu znich jest przecież o 7 lat starszych i mają trochę inne potrzeby ispojrzenie na świat niż w momencie launchu magazynu na polskirynek. Jako tygodnik opinii jesteśmy najchętniej czytani zarównoprzez menedżerów jak i młodych internautów. To zobowiązuje doposzukiwania nowych, atrakcyjnych form komunikacji - dodajeStepanów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów