NFI EM&F otworzy w tym roku 70-80 sklepów za 130 mln zł

Grupa NFI Empik Media & Fashion chce otworzyć w 2012 r. 70-80 nowych punktów i dzięki temu poprawić swój wynik EBITDA, wynika z wypowiedzi prezesa Macieja Szymańskiego. Według niego będzie to spółkę kosztować ok. 130 mln zł.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Capex grupy na 2012 r. wyniesie 130 mln zł. Planujemy 70-80 otwarć, z czego na pierwszy kwartał przypada na m. in. 4 salony Empiku, Smyk Megastore oraz 6 szkół językowych" - powiedział Szymański na konferencji prasowej.

Prezes dodał, że dzięki nowym inwestycjom spółka zamierza poprawić w bieżącym roku wynik EBITDA, nawet w sytuacji, gdyby sprzedaż w LFL (czyli w porównywalnych sklepach) była na ubiegłorocznym poziomie.

"Naszym celem na 2012 rok jest dalszy rozwój, a planowane inwestycje chcemy wykonać w bezpieczny sposób. Mamy zaplanowany capex i zakładam, że dzięki temu uda nam się poprawić wynik EBITDA w 2012 r. Liczymy, że uda nam się to wykonać nawet przy LFL na poziomie 0%" - powiedział Szymański.

Prezes NFI EM&F podkreślił, że jednym z najważniejszych celów spółki na 2012 r. są jest uporządkowanie i poprawa wyników sektora modowego. Według niego, zaciążył on bardzo negatywnie na wynikach ubiegłego roku, podobnie może być również w roku bieżącym. Szczególnie, że globalna sytuacja gospodarcza jest nadal niepewna.

"Zamykamy nierentowne sklepy i pozbywamy się marek, które nie gwarantują nam odpowiedniej skali, jak Hugo Boss czy Mango. Wśród naszych celów jest również renegocjacja umów franczyzowych na rzecz modelu joint venture, bądź zbliżonego. W I kwartale liczymy na zamknięcie negocjacji z Esprit'em, negocjujemy również podobną umowę z River Island i liczymy na jej zawarcie na początku II kw." - podkreślił Szymański.

Prezes zapewnił dodatkowo, że w tym kwartale rozstrzygną się również dalsze losy sieci Peackocs, która generuje największe straty w grupie. W jego ocenie, część z nich będzie przerabiane na inne marki lub formę joint venture. Nie chciał jednak złożyć deklaracji, jak dużą część z 59 sklepów uda się uratować. Spółka nie planuje natomiast wprowadzania nowych marek, pojawią się jedyne kolejne sklepy dotąd posiadanych.

"W 2012 roku powinno nam się udać otworzyć 3-4 sklepy GAP, a docelowo chcemy ich mieć około 20 w całej Polsce. W 2012 roku nie planujemy wprowadzać nowych marek, ponieważ naszym problemem w sektorze modowym do tej pory było to, że mieliśmy właśnie zbyt dużo różnych marek. Generalnie nie chcemy wychodzić z mody, chcemy jedynie zmienić model działalności w tym sektorze" - podsumował Szymański.

W I-IV kw. 2011 roku spółka miała 79,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 74,78 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 3224,49 mln zł wobec 2908,22 mln zł.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"