Urząd zablokował fuzję popularnych stacji dla dzieci i młodzieży

Niemiecki urząd antymonopolowy Bundeskartellamt zdecydował, że nie udzieli zgody na przejęcie tamtejszej wersji kanału Nickelodeon przez Super RTL. Grupa Bertelsmann i Paramount Global wycofały wniosek o zgodę na transakcję.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Urząd zablokował fuzję popularnych stacji dla dzieci i młodzieży

O tym, że amerykański koncern może sprzedać RTL swoją stację dla dzieci i młodzieży, informowaliśmy w kwietniu. Niemcy chcieli przejąć miejsce Nickelodeon na transponderze satelitarnym na pozycji orbitalnej Astra 19,2°E i nadawać tam stację Toggo. To blok programowy nadawany w Super RTL, adresowany do widzów 6-13 lat. Działa też kanał Toggo Plus, który w ciągu dnia pokazuje programy dla dzieci, a w godzinach nocnych telezakupy.

Przejęcie Nickelodeon przez RTL miało nie doprowadzić do zniknięcia znanych produkcji amerykańskiego nadawcy, takich jak „Psi patrol” i „SpongeBob Kanciastoporty”. - Dzięki strategicznemu partnerstwu z Super RTL, popularne postacie i produkcje dla dzieci Nickelodeon w Niemczech nadal będą dostępne w darmowej telewizji. Idealnie wpisuje się to w naszą strategię dostarczania rozrywki fanom za pomocą różnych mediów. Należą do nich serwis streamingowy premium Paramount+, nasza bezpłatna, finansowana z reklam usługa streamingowa Pluto TV oraz nasze kanały płatnej telewizji - stwierdził Michael Keidel, wiceprezes Paramount Global w Europie Północnej, Środkowej i Wschodniej.

Pozycja reklamowa Super RTL dominująca  

Na niemieckim rynku duża część kanałów telewizyjnych zarabia nie na przychodach abonamentowych, tylko reklamowych. Na wspomnianej wcześniej Astrze niekodowaną emisję w standardowej rozdzielczości prowadzi nie tylko Nickelodeon, ale także niemieckie wersje Comedy Central, MTV Germany, Disney Channel, TLC czy Eurosport 1. Płacić trzeba za wersje tych stacji w wysokiej rozdzielczości.

grafika

Jak informuje digitalfernsehen.de, niemiecki urząd antymonopolowy badając wpływ ewentualnego połączenia Nickelodeon z Super RTL na rynek, wziął pod uwagę uwarunkowania na rynku reklamowym. Bundeskartellamt zauważył, że istnieje szczególne zapotrzebowanie ze strony reklamodawców na przestrzenie, w których można w bezpieczny sposób promować produkty adresowane do widzów do 13. roku życia. W tym segmencie odbiorców Super RTL ma posiadać dominującą pozycję. Byłaby ona jeszcze silniejsza, gdyby doszło do sfinalizowania transakcji.

- Bardzo żałujemy, że nie możemy rozszerzyć współpracy z Nickelodeon i Paramount. Dzięki naszemu pomysłowi stworzylibyśmy szerszą, bardziej zróżnicowaną ofertę programową dla dzieci w bezpiecznym, regulowanym prawnie środowisku telewizyjnym - skomentował w rozmowie z Niemiecką Agencją Prasową decyzję regulatora Oliver Schablitzki, dyrektor zarządzający Super RTL.

W ostatnich latach Paramount Global zredukował portfolio kanałów tematycznych na wybranych rynkach. We Włoszech zniknęły na przykład Paramount Network i Spike, a na Węgrzech Comedy Central Family. Firma rozwija na większości rynków usługę streamingową Paramount+, a w Polsce serwis streamingowy SkyShowtime, którego jest współwłaścicielem. W naszym kraju Paramount Global jest nadawcą kanałów: Nickelodeon, NickToons, TeenNick, NickMusic, Comedy Central, Polsat Comedy Central Extra, MTV Polska, MTV Live HD, MTV 80s, MTV 90s, MTV 90s,  MTV Hits i Paramount Network.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji