Nie rządu dla product placement w telewizji

Brytyjski rząd nie zgodził się, aby nadawcy telewizyjni moglistosować techniki z zakresu product placement w produkowanych przezsiebie programach.

km
km
Udostępnij artykuł:

Minister kultury Andy Burnham poinformował, że rząd rozpatrzyłpomysł wprowadzenia na ekran marek różnych produktów, co jestpowszechną praktyką na rynku amerykańskim, ale postanowił utrzymaćw mocy obecny zakaz w tej kwestii.

"Jestem świadomy, że wielu komercyjnych nadawców zmaga się ztrudnymi ekonomicznie czasami i będę nadal pracował z branżą nadszukaniem sposobów pomocy dla nich. Jednak moim priorytetem jestrozpatrzenie wszystkich innych dróg przed dopuszczeniem productplacement. Nie ma dowodów na ekonomiczne korzyści jegowprowadzenia, są za to bardzo poważne obawy co do zatarcia granicmiędzy reklamą a reklamą redakcyjną" - oświadczył Burnham.

Zgodnie z rządową decyzją, techniki z zakresu product placementnadal będą zabronione w programach tworzonych zarówno przez jak idla brytyjskich telewizji. Tak jak do tej pory będą one dozwolone wprogramach VoD, filmach i programach telewizyjnych kupowanych przezstacje poza granicami Wielkiej Brytanii, zależnie od określonychograniczeń i zabezpieczeń.

Jednocześnie Burnham poinformował, że rząd ponownie przyjrzy sięcałej sprawie na przełomie 2011 i 2012 roku.

Decyzję rządu ostro skrytykowała telewizja ITV, nazywając ją"nieuczciwą". Zdaniem rzecznika stacji, wyklucza ona "ważne noweźródło dochodu dla tych, którzy zobowiązali się do inwestowania itworzenia własnych treści". ITV rozważa także możliwość wystąpieniaw tej sprawie na drogę sądową.

Pod koniec 2007 roku Parlament Europejski przyjął nowelizacjędyrektywy o telewizji bez granic, którą do końca roku bieżącegopaństwa członkowskie UE muszą wprowadzić do swojego prawakrajowego. W ramach tej nowelizacji, od końca tego roku możliwebędzie legalne stosowanie w telewizji technik z zakresu productplacement, z wyjątkiem programów dla dzieci, wiadomości, programówpublicystycznych i dokumentalnych. Jednak każdy kraj otrzymałjednocześnie prawo wprowadzenia bardziej restrykcyjnych zasad, anawet całkowitego zakazu product placement.

źródło: Brand Republic

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"