Gwiazdy walczą o równość płci - Chodakowska, Margaret, Szyc i influencerzy w kampanii #nieczekam107lat Ofeminin.pl, "Forbes Women" i UN Global Compact

Borys Szyc, Ewa Chodakowska, Kasia Mecinski, Lara Gessler, Margaret, Mateusz Damięcki, Michalina Grzesiak oraz Odeta Moro zostali ambasadorami akcji społecznej #nieczekam107lat, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci. Projekt inaugurują Ofeminin.pl, "Forbes Women" oraz UN Global Compact.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Gwiazdy walczą o równość płci - Chodakowska, Margaret, Szyc i influencerzy w kampanii #nieczekam107lat Ofeminin.pl, "Forbes Women" i UN Global Compact

Inspiracją do rozpoczęcia akcji #nieczekam107lat są wyniki z Raportu „Global Gender Gap Report 2020”, opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne, gdzie Polska znalazła się na 40. pozycji wśród 153 badanych państw. Według danych z tej publikacji, czas potrzebny na osiągnięcie równości płci wynosi dla krajów Europy Wschodniej, w tym Polski, aż 107 lat.

Celem akcji #nieczekam107lat jest budowanie świadomości problemu nierównych szans pomiędzy kobietami i mężczyznami, inspirowanie i edukowanie na rzecz ich wyrównywania w obszarze życia prywatnego i zawodowego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/izabela-sochacka-dentsu-polska-marki-beda-sluzyc-konsumentom_1 ##

Gwiazdy wspierają równość płci w kampanii #nieczekam107lat

- Firmy i marki powinny odgrywać zdecydowanie aktywniejszą rolę w walce z dyskryminacją ze względu na płeć. Badania jasno pokazują, że zmniejszanie nierówności pomiędzy kobietami i mężczyznami wpływa pozytywnie na rozwój biznesu i społeczeństw. Jako partner UN Global Compact, wierzymy, że wspieranie pozytywnych zmian w tym obszarze jest absolutnie kluczowe, a dzięki naszym markom mamy moc dotarcia i siłę sprawczą. Dlatego inicjatorami kampanii społecznej #nieczekam107lat są redakcje Ofeminin.pl oraz "Forbes Women" od lat zaangażowane w ten temat – mówi Olga Korolec, dyrektor marketingu oraz group sustainability director, Ringier Axel Springer Polska.

W ramach akcji #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności. Każda z nic posiada swojego Ambasadora: Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie, Borys Szyc – nierówność w rodzicielstwie, Margaret – nierówność w zarobkach, Mateusz Damięcki – nierówności w obowiązkach domowych, Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia, Michalina Grzesiak – nierówność w seksie, Kasia Mecinski – nierówność w dostępie do technologii i Odeta Moro – nierówność w pracy.  Ambasadorowie wystąpili w spocie nagłaśniającym akcję #nieczekam107lat, który można obejrzeć na stronie internetowej akcji nieczekam107lat.ofeminin.pl.

- Akcja #nieczekam107lat jest dedykowana wszystkim kobietom, które usłyszały w dzieciństwie, że nie powinny wspinać się po drzewach. Wszystkim, które nie były traktowane poważnie w pracy, chociaż miały największe kompetencje. Tym, które przetrwały przemoc seksualną i które słyszały, że są zołzami, mimo że były po prostu asertywne. Mogłabym wymieniać w nieskończoność, ale przekaz jest jeden. Wyrównajmy wreszcie boisko do gry. To się po prostu opłaca. Wszystkim - mówi Karolina Gołuchowska, p.o. redaktorki naczelnej Ofeminin.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kobiety-w-reklamach-jak-pokazywane-stereotypy-nadal-mocne-8-marzec-dzien-kobiet ##

Akcja społeczna jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych oraz social mediach Ringier Axel Springer Polska ("Newsweek", "Auto Świat", "Przegląd Sportowy", " Forbes Women"," Fakt", "Dobre Chwile"), jak również w mediach zewnętrznych: w internecie, radiu oraz w wydaniach drukowanych magazynów kobiecych (Elle, Claudia).

W promocję akcji w social mediach włączają się również partnerzy inicjatywy oraz Ambasadorzy. Zaplanowano również działania offline – plakatowanie miast. Akcja potrwa do 30 czerwca.

Za koncepcję kreatywną i nadzór nad realizacją kampanii odpowiada Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska. Wsparcie realizacyjne zapewnia agencja 2koma7; współpraca: TikTok, realizacja: Radwan&Hunter. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online