ProSiebenSat.1 to czołowy koncern medialny w Niemczech, który powstał z połączenia Sat1 i Pro Sieben Media AG. Należą do niego między innymi kanały ProSieben, Sat. 1, Kabel Eins, Sixx czy ProSieben Maxx.
W tym tygodniu PPF ogłosił, że zaoferuje wszystkie 36,5 mln posiadanych akcji ProSiebenSat.1 – co odpowiada 15,68 proc. kapitału zakładowego – w ramach oferty publicznej MFE.
Przypomnijmy, że pod koniec 2024 roku PFF, czyli czeska spółka miliarderki Renaty Kellnerowej (wdowy po najbogatszym Czechu) była wymieniana w gronie potencjalnych kupców Grupy TVN. Andrzej Stankiewicz w podcaście "Stan Wyjątkowy" poinformował wówczas, że transakcja może być bliska realizacji. Ostatecznie do niej nie doszło. W Polsce PPF, której aktywa są warte około 42 mld euro, jest udziałowcem spółki InPost.
Włosi również wcześniej rozważali przejęcie działającej w Polsce Grupy TVN. Ostatecznie Warner Bros. Discovery postanowił zakończyć rozmowy dotyczące sprzedaży TVN bez podjęcia jakiejkolwiek decyzji. Poinformowano o tym w kwietniu br.

Spółka Berlusconiego chce większościowego pakietu
Posunięcie to otwiera drogę holdingowi rodziny Berlusconich do zapewnienia sobie większościowej kontroli nad ProSiebenSat.1. "Ponad 43 proc. głosów w ProSiebenSat.1 to pakiet akcji MFE z dużym prawdopodobieństwem wystarczający do zapewnienia zwykłej większości głosów na każdym zgromadzeniu akcjonariuszy" – podaje serwis broadbandtvnews.com. Spółka Berlusconich planuje przekroczyć próg 50 procent po zamknięciu ostatecznego okresu akceptacji 4 września.
Jeszcze maju pisaliśmy, że organy zarządzające ProSiebenSat.1 odrzuciły propozycję przejęcia akcji przez MFE.
Zarząd i rada nadzorcza ProSiebenSat.1 zaleciły wówczas akcjonariuszom nieprzyjmowanie oferty złożonej przez największego pojedynczego akcjonariusza MediaForEurope (MFE).

Pod koniec marca należący do rodziny Berlusconich koncern wezwał akcjonariuszy niemieckiego podmiotu do sprzedaży swoich akcji. Organy zarządzające uznały jednak, że oferta jest niewystarczająca z perspektywy finansowej. Potwierdziły to rekomendacje wydane przez banki inwestycyjne Morgan Stanley, doradzający zarządowi, oraz Goldman Sachs, doradzający radzie nadzorczej.
Konkurencyjna oferta w stosunku do oferty MFE pojawiła się ze strony PPF, która wtedy jako drugi co do wielkości akcjonariusz ProSiebenSat.1 chciała zwiększyć swój udział z 15 proc. do 29,99 proc. PPF nie zamierzał nabyć pakietu kontrolnego.











