Nielsen Audience Measurement z 23,9 mln zł wpływów i 519 tys. zł zysku

Firma Nielsen Audience Measurement, zajmująca się badaniem oglądalności telewizji, w ub.r. zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 5,9 proc. do 23,87 mln zł oraz 518,8 tys. zł zysku netto (wobec 625,2 tys. zł rok wcześniej). Spółka tłumaczy, że przychody zmalały, bo część klientów przejęły inne podmioty z Grupy Nielsen.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Nielsen Audience Measurement z 23,9 mln zł wpływów i 519 tys. zł zysku
Elżbieta Gorajewska, prezes Nielsen Audience Measurement

Przychody sprzedażowe Nielsen Audience Measurement (wcześniej działającej pod nazwą AGB Nielsen Media Research) zmniejszyły się z 25,36 mln zł w 2016 roku do 23,87 mln zł w ub.r. Wpływy od jednostek powiązanych spadły z 5,2 do 3,29 mln zł.

Firma prowadzi badanie oglądalności stacji telewizyjnych oraz wydatków reklamowych w telewizji. Wykorzystuje do tego swój panel obejmujący ok. 2 tys. gospodarstw domowych.

- Do odbiorców badań w Polsce należą największe stacje telewizyjne, agencje reklamowe i domy mediowe oraz bezpośrednio niektórzy reklamodawcy. Do klientów spoza Polski należą stacje telewizyjne, producenci programów telewizyjnych oraz inne instytuty badawcze - opisała firma w sprawozdaniu z działalności złożonym w KRS.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sadren-zajmie-sie-audytem-telemetrii-nielsen-audience-measurement-w-budynku-pis,7171238887213185a ##

Przychody firmy ze sprzedaży w Polsce wzrosły w skali roku z 17,5 do 19,1 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 7,86 do 4,77 mln zł. - Spadek przychodów spółki był spowodowany wdrożeniem w roku 2014 nowego modelu operacyjnego, na mocy którego sukcesywnie część klientów jest przejmowana i obsługiwana przez struktury regionalne Grupy Nielsen - uzasadniono w sprawozdaniu.

grafika

Koszty operacyjne Nielsen Audience Measurement wyniosły w ub.r. 23,05 mln zł, wobec 24,26 mln zł w 2016 roku. Wydatki na usługi obce zmalały z 20,76 do 19,79 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 767,7 do 363,6 tys. zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,41 do 2,55 mln zł. W firmie pracowało  ub.r. średnio 14 osób.

Pozostałe wpływy operacyjne spółki podskoczyły z 4,5 do 84,7 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmalały z 182,8 do 128,7 tys. zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-telewizyjny-i-polrocze-2018-polsat-liderem-tvn24-tvp-abc,7171409440196225a ##

Nielsen Audience Measurement zanotował spadki zysku operacyjnego (z 922,9 do 774,7 tys. zł) i zysku netto (z 625,2 do 518,8 tys. zł). Zyski firmy z 2016 i 2017 roku przeznaczono na jej kapitał zapasowy.

Na koniec ub.r. firma miała 6,48 mln zł zobowiązań wobec innych podmiotów z koncernu Nielsen (rok wcześniej takie zobowiązania wynosiły 5,97 mln zł). W ub.r. kupiła od powiązanych z nią spółek produkty i usługi o wartości 18,87 mln zł (w 2016 roku było to 24,77 mln zł), a sprzedała im usługi za 3,54 mln zł (wobec 5,2 mln zł rok wcześniej).

Właścicielem 100 proc. udziałów Nielsen Audience Measurement jest holenderska firma AGB Nielsen Media Research TAM Holding. Z kolei Nielsen Audience Measurement ma 23 proc. udziałów spółki Nielsen Services Poland.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?