Biorąc pod uwagę poszczególne światowe rynki, najwyższy wzrostwydatków na reklamę - o 7,8 procenta - odnotowano w regionie Azji iPacyfiku. W Ameryce Północnej wydatki zwiększyły się o 3,1procenta, natomiast w Europie odnotowano spadek o 5,9 procenta -wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
Najlepiej w regionie Azji i Pacyfiku wyglądała sytuacja wChinach (wzrost o 16,9 procenta), Indonezji (o 16,7 procenta) iHong Kongu (o 13 procent). Kraje te były również światowymiliderami jeśli chodzi o poziom wzrostu.
Pomimo że w sześciu z dziesięciu europejskich krajówuwzględnionych w raporcie Nielsena nakłady na reklamę były większeniż rok wcześniej, cały region zanotował wyraźny spadek. Stało siętak głównie przez sytuację w Hiszpanii i Turcji, gdzie wydatki byłymniejsze odpowiednio o 22,3 i 37,3 procenta.

Najwięcej pieniędzy na reklamę w omawianym okresie wydała firmaProcter & Gamble, a w pierwszej dwudziestce największychreklamodawców znalazło się siedmiu producentów samochodów.
Lista 20 największych światowych reklamodawców pod względemwydatków na reklamę w III kw. ub.r.:
1. Procter & Gamble2. Unilever3. General Motors4. Ford5. L'Oreal6. Toyota7. Daimler Chrysler8. Johnson & Johnson9. AT&T10. Verizon Communications11. McDonald's12. Volkswagen Group13. Honda14. Nestle15. Reckitt & Benckiser16. Coca-Cola17. Nissan18. Sony19. Glaxo Smithkline20. Time Warner
Dane za IV kwartał minionego roku firma Nielsen opublikuje wpołowie marca.
źródło: Nielsen











