Nielsen: nakłady na reklamę rosną niemal we wszystkich mediach, internet liderem wzrostu

W pierwszej połowie bieżącego roku globalne nakłady na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 2,7 proc. Wzrosty odnotowano w przypadku prawie każdego rodzaju mediów, najwyższy - w segmencie internetowym.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku globalne wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się w ujęciu rocznym o 7,2 proc.

Następne pod tym względem były radio (+6,6 proc.), kino (+5,9 proc.), outdoor (+4,7 proc.), telewizja (+3,1 proc.) i prasa codzienna (+1,6 proc.). Tylko w przypadku czasopism odnotowano spadek o 1,3 proc.

 

grafika

Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, nakłady na reklamę internetową najbardziej wzrosły w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (+30,3 proc.), Ameryce Łacińskiej (++20,6 proc.) oraz Europie (+11,2 proc.).

Wydatki na reklamę w telewizji, która odpowiada za 61 proc. całego rynku, zwiększyły się o 30,1 proc. na Biskim Wschodzie i Afryce, o 6,2 proc. w Ameryce Łacińskiej, o 4 proc. w Ameryce Północnej oraz o 1,4 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Tymczasem w Europie spadły o 2,2 proc.

W przypadku zarówno czasopism, jak i prasy codziennej, wzrost reklamowych nakładów zaobserwowano w Ameryce Łacińskiej, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Znacząco spadły natomiast wydatki na reklamę w czasopismach w Europie i Ameryce Północnej.

Nakłady na reklamę kinową (globalnie +5,9 proc.) najbardziej zwiększyły się w regionie Azji i Pacyfiku - o 40,2 proc. Zrekompensowało to spadki w Ameryce Łacińskiej i w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (odpowiednio o 21,1 proc. i 19,1 proc.).

W przypadku outdooru reklamowe nakłady najbardziej wzrosły w regionach Bliskiego Wschodu i Afryki (+38,8 proc.) oraz Azji i Pacyfiku (+16,7 proc.). Z kolei jeśli chodzi o radio, wzrost wydatków reklamowych został zanotowany w każdym regionie świata.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące