Nielsen uruchamia pomiar YouTube w aplikacjach mobilnych w Polsce

Nielsen wprowadza narzędzie do pomiaru widowni reklam na aplikacji mobilnej YouTube na 26 nowych rynkach, m.in. w Indiach, Brazylii i Meksyku. Wśród nich jest też Polska. - YouTube stanowi dużą część mobilnej reklamy wideo - komentuje Justyna Porębska, digital projects manager w NAM.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Nielsen uruchamia pomiar YouTube w aplikacjach mobilnych w Polsce

Pomiar Digital Ad Ratings dla aplikacji mobilnej YouTube Nielsen rozszerzył od czerwca następujące rynki: Belgia, Brazylia, Bułgaria, Czechy, Grecja, Hongkong, Węgry, Indie, Indonezja, Irlandia, Izrael, Malezja, Meksyk, Holandia, Nowa Zelandia, Norwegia, Filipiny, Polska, Puerto Rico , Singapur, RPA, Hiszpania, Tajwan, Tajlandia, Turcja i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Dotychczas usługa ta była dostępna w ośmiu krajach: Stanach Zjednoczonych (od czerwca 2017 roku), Kanadzie i Japonii (od października 2017 roku), Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech (od stycznia 2018 roku) oraz Australii i Włoszech (od września 2018 roku).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/prace-nad-nowymi-badaniami-mediow-oceniane-krytycznie-ale-rynek-nie-odwraca-sie-od-krrit,7171066017130625a ##

Usługa Digital Ad Ratings zapewnia pomiar odbiorców reklamy w YouTube na komputerach i urządzeniach mobilnych. Dostępna jest ona w Polsce od czerwca 2016 roku, ale dotychczas aplikacja mobilna YouTube nie była certyfikowana na naszym rynku.

- Ponieważ coraz więcej osób ogląda wideo na platformach i urządzeniach cyfrowych, kompleksowy pomiar Nielsena w YouTube poprzez Digital Ad Ratings ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia pełnego obrazu konsumpcji mediów zwłaszcza, że YouTube stanowi dużą część mobilnej reklamy wideo - komentuje Justyna Porębska, digital projects manager w polskim oddziale Nielsen Audience Measurement.

Dzięki rozszerzeniu pomiaru o aplikację mobilną Youtube klienci Nielsen Digital Ad Ratings w wyżej wymienionych krajach zyskują dostęp do danych demograficznych dotyczących wieku i płci konsumentów wyświetlających reklamy w aplikacji mobilnej YouTube, a także zasięgu, częstotliwości i GRP mierzonych kampanii. - Raportowany jest także procent on target czyli dotarcie komunikatu do targetowanej grupy (płeć i wiek) jako procentu grupy. Dodatkową korzyścią jaką daje pomiar jest informacja o zduplikowanej widowni na mobile i desktop - informuje Justyna Porębska.

Pomiar reklam YouTube wykorzystuje spójną metodologię dla wszystkich wydawców mobilnych w Digital Ad Ratings. Umożliwia zarówno kupującym, jak i sprzedającym media wykorzystanie w pełni porównywalnych i deduplikowanych pomiarów w oparciu o identyfikację osób dla wszystkich wydawców. Dzięki tej usłudze wydawcy, reklamodawcy i agencje mediowe mogą lepiej zrozumieć odbiorców komunikacji reklamowej w YouTube z wykorzystaniem wskaźników porównywalnych do tych używanych w telewizji.

YouTube ma miesięcznie prawie 2 miliardy zalogowanych użytkowników, a ponad 70 proc. czasu oglądania pochodzi z urządzeń mobilnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?