Nielsen poszerza panel mierzący oglądalność wideo do 2 tys. gospodarstw. W tym roku ruszy crossmediowy pomiar treści

Firma Nielsen Audience Measurement do końca 2022 roku poszerzy panel mierzący oglądalność treści wideo do 2 tys. gospodarstw - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Firma pracuje również nad crossmediowym pomiarem treści, który ma zostać udostępniony klientom jeszcze w tym roku. Dzięki temu klienci otrzymają pełny pomiar wszystkich treści wideo - nie tylko telewizji linearnej i platform VOD, ale i także wszelkich innych audycji wizualnych odtwarzanych w internecie. - Nasza strategia to zintegrowany pomiar funkcjonujący pod nazwą Niesen One - mówi nam Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzający Nielsen Audience Measurement.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Nielsen poszerza panel mierzący oglądalność wideo do 2 tys. gospodarstw. W tym roku ruszy crossmediowy pomiar treści
Agnieszka Gosiewska, prezes firmy Nielsen

W 2020 roku firma Nielsen Audience Measurement rozpoczęła testowy pomiar oglądalności wideo w sieci, oficjalnie dane spółka udostępnia klientom od początku tego roku. Część gospodarstw domowych - będących w panelu Nielsena służącym do monitoringu tradycyjnej telewizji - została wyposażona w dodatkowy miernik - tzw. streaming meter. Urządzenie umożliwia pomiar konsumpcji treści video na urządzeniach cyfrowych takich jak: tablet, telefon, laptop, komputer PC. Wcześniej Nielsen mierzył wyłącznie oglądalność telewizji linearnej, pomiar w Polsce wystartował w 1996 roku.

Na przełomie ubiegłego i bieżącego roku panel wyposażony w streaming meter liczył 1 350 gospodarstw domowych. Jak wynika z naszych informacji, Nielsen aktualnie pracuje nad jego powiększeniem. Aktualnie panel składa się z 1450 gospodarstw, a do końca 2022 roku ma być ich około 2000.

- Już od pewnego czasu pracujemy nad pomiarem wideo w sieci, jego konsekwentnym rozwojem i zwiększaniem jego dokładności. Pierwsze pomiary zaczęliśmy robić w 2020 roku. Na przełomie 2020 i 2021 około 1350 gospodarstw domowych z naszego panelu było wyposażonych w streaming metery, aktualnie jest ich już 1450. Planujemy, aby do końca tego roku mieć w próbie około 2000 gospodarstw wyposażonych w te mierniki - komentuje portalowi Witualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzający Nielsen Audience Measurement.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-nowy-wskaznik-ogladalnosci-udzialy-stacji-tylko-w-telewizji-linearnej,7170038757824129a ##

Nielsen Audience Measurement jak na razie nie planuje powiększania panelu, który jest wykorzystywany do pomiaru tradycyjnej telewizji. - W ostatnich latach sukcesywnie powiększaliśmy panel oglądalności telewizji linearnej. W 2020 roku zwiększyliśmy go z 2000 do 2540 gospodarstw, a następnie do odpowiednio 3050 i 3500. - komentuje nam Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement. - Powiększenie panelu spowodowało bardziej dokładny pomiar kanałów, zwłaszcza tych o mniejszych zasięgach. Na chwilę obecną nasz panel jest adekwatny do liczby monitorowanych stacji i raczej nie planujemy go poszerzać w najbliższych latach. Niewykluczone, że za jakiś czas będziemy rozważać zwiększenie ilości gospodarstw domowych objętych monitoringiem, ale decyzje będziemy podejmować po konsultacjach z naszymi klientami - dodaje.

Nielsen pracuje nad pełnym pomiarem wszystkich treści wideo

Jak wynika z naszych informacji, Nielsen Audience Measurement pracuje również nad crossmediowym pomiarem treści, dzięki któremu klienci otrzymają pełny pomiar oglądalności wszystkich treści wideo - nie tylko telewizji linearnej i platform VOD, ale i także wszelkich innych audycji wizualnych odtwarzanych w internecie.

- Od kilku lat rośnie konsumpcja treści wideo w sieci, głównie za sprawą rozwijających się platform VOD. Obecnie widzowie oglądają nie tylko linearną telewizję, ale i także szereg treści w internecie dostępnych na życzenie. Należy wspomnieć, że treści te dostępne są na wielu urządzeniach. Wspólnie z naszymi klientami dostrzegamy coraz większą potrzebę pomiaru crossmediowego, pozwalającego na prowadzenie pomiaru i analiz oglądalności w szerszej perspektywie. Nasz panel jest panelem jednoźródłowym - w gospodarstwie domowym mierzymy jednocześnie i oglądalność tradycyjnej telewizji i streamingu video = komentuje nam Agnieszka Gosiewska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Jak zdradza nam Gosiewska „panel jednoźródłowy to możliwość zbierania danych o oglądalności ze wszystkich ekranów oraz platform od wszystkich osób w gospodarstwie domowym”. - Ważną rolę w zbudowaniu crossmediowego pomiaru treści video jest integracja panelu z danymi cenzusowymi, zbieranymi za pomocą tzw. SDK (Software Development Kit). Pierwsze integracje SDK na platformach playerowych w Polsce są już za nami, w tej chwili następuje integracja wszystkich źródeł danych i łączenie big data z danymi pochodzącymi z panelu - mówi.

Istotą pomiaru crossmediowego jest zbudowanie pomiaru opartego o osoby. Globalna strategia Nielsena to zintegrowany pomiar funkcjonujący pod nazwą Niesen One, uwzględniający wszystkie możliwe źródła danych o widzach, walidowane o zbalansowane panele, i co szczególnie ważne - stosujący deduplikację w oparciu o Nielsen ID i meta data. - Podejmując parę lat temu decyzję o powiększeniu panelu i jednoźródłowym pomiarze video zapoczątkowaliśmy ten proces w Polsce - komunikuje nam szefowa Nielsen Audience Measurement w naszym kraju.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-sprzedany-16-mld-dolarow-nowy-wlasciciel,7170009365170305a ##

Nielsen nieoficjalnie już dokonuje pomiaru crossmediowego. Oficjalne dane spółka planuje udostępniać klientom jeszcze w tym roku.

Najniższy czas oglądania telewizji od lat

W 2021 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 6 minut i 34 sekundy. W porównaniu do 2020 roku czas skrócił się o 14 minut i 24 sekundy, a 2018 - o 9 minut i 30 sekund. Analizując dane za ostatnie kilkanaście lat wynika, że w zeszłym roku ATV był najniższy od 2012 roku. Wówczas Polacy telewizję oglądali przez 4 godziny, 3 minuty i 17 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hbo-max-hbo-go-braki-w-ofercie-problemy-techniczne-ile-osob-korzysta,7170019540432513a ##

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w zeszłym roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem 2020 roku zwiększył się o 1,04 proc. i wyniósł 9,76 proc.

Drugi był Polsat, którego udział zmniejszył się o 2,03 proc. do 8,19 proc.

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w badanym okresie wyniósł 7,86 proc. (do góry o 4,24 proc.).

Czwarty był TVN (stacja miała 7,33 proc. udziału; w dół o 2,14 proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"