Niemal połowa nowoczesnego handlu odzieżą i obuwiem w Warszawie odbywa się za pośrednictwem pięciu największych galerii handlowych

Pięć największych galerii handlowych w Warszawie przyciąga do siebie  45 proc. klientów, którzy regularnie robią zakupy odzieży i obuwia w dużych obiektach handlowych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Oznacza to, że na rynku, jakim jest aglomeracja warszawska zamieszkiwana przez  ponad  1,8 mln osób w wieku 18-65 lat, 800 tys. z nich kupuje regularnie odzież i obuwie w Arkadii, Złotych Tarasach, Blue City, Galerii Mokotów oraz Wola Parku. Reszta z 20 centrów handlowych walczy o pozostałe 55 proc. rynku.

Centra handlowe to główny, ale niejedyny kanał dystrybucji odzieży i obuwia w aglomeracji warszawskiej. Nadal duży udział w sprzedaży tych kategorii towarów mają hipermarkety, sklepy uliczne oraz targowiska – w zależności od kanału, zakupów dokonuje tam od 22 proc. do 35 proc. konsumentów. W ostatnim okresie popularnym i liczącym się kanałem dystrybucji „mody” staje się internet. Co więcej wyniki badania wskazują, iż ponad połowa klientów galerii handlowych podejmując decyzje zakupowe w odniesieniu do odzieży i obuwia, ulega tzw. efektowi ROPO (ang. Research Online Purchase Offline), czyli ogląda produkty w sklepie zlokalizowanym w galerii handlowej, natomiast zakupu dokonuje w sklepie internetowym.

Ponadto wyniki badania wskazują, iż to, kto i gdzie kupuje ściśle skorelowane jest z zasobnością portfela, choć nawet konsumentom najzamożniejszym zdarza się kupować odzież w hipermarkecie oraz na bazarze.

Wartość całego rynku warszawskiego, definiowanego siłą nabywczą konsumentów na zakup odzieży i obuwia wynosi  4,6 miliarda PLN rocznie.

Wyniki pochodzą z najnowszego raportu instytutu GfK Polonia „Wielkie badanie klientów warszawskich centrów handlowych” omawiającego strukturę handlu odzieży i obuwia w Warszawie, kategorie klientów galerii handlowych, podział budżetu pomiędzy galerie oraz inne kanały zakupowe, postrzeganie poszczególnych  centrów handlowych.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

GfK nieustannie wprowadza innowacje i stosuje najnowsze technologie i najdokładniejsze metodologie, aby zapewnić klientom jak najlepsze zrozumienie najważniejszych ludzi na świecie: ich klientów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów