Za spot w przerwie meczu Niemcy - Polska, który zostanie rozegrany we wtorek 13 maja o godz. 20:45, trzeba zapłacić 94 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych). Nieco tańsze są reklamy przy finałowym spotkaniu Ligi Mistrzów, które TVP1 będzie transmitować w sobotę 24 maja - spot w przerwie kosztuje 87,8 tys. zł. Przed rokiem reklamy przy finale Ligi Mistrzów były sprzedawane w drodze licytacji.
Wśród seriali jak zwykle najdroższe dla marketerów jest „M jak miłość”. Reklamy przy jego premierowych odcinkach kosztują od 80,1 do 89,5 tys. zł (wobec 72,6-91,2 tys. zł przed rokiem). Wyraźnie zdrożały spoty przed „Ranczem” - obecnie ich cena wynosi 75,2 tys. zł, podczas gdy przed rokiem było to 61,9 tys. zł.

Na reklamę przy „Barwach szczęścia” trzeba wydać maksymalnie 70,4 tys. zł (wobec 57,5 tys. zł rok wcześniej), a przy „Na dobre i na złe” - 68,1 tys. zł (wobec 53 tys. zł przed rokiem).
W blokach reklamowych między głównym wydaniem „Wiadomości”, „Sportem” a „Pogodą” w TVP1 najwięcej kosztuje emisja spotu w niedzielę. Obecnie jest to maksymalnie 87,9 tys. zł, czyli o 10 tys. zł więcej niż w maju ub.r.
Za reklamę przed „Magazynem Ekspresu Reporterów” trzeba zapłacić 55,5 tys. zł (o 12,9 tys. zł więcej niż rok wcześniej), a przed „Tomasz Lis na żywo” - 48,9 tys. zł (o 13,3 tys. zł więcej niż przed rokiem).
W pierwszym kwartale br. TVP1 miała 14,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym, a TVP2 - 10,39 proc. (według Nielsen Audience Measurement - zobacz szczegóły).











