Wydawany przez Bauer Media Group “Welt der Wunder” notuje sprzedaż na poziomie 270 tys. egz., a czyta go ponad 1,5 mln osób. - Mając taki hit w Niemczech warto było pokusić się o polską edycję - tak Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze, tłumaczy nam powód wprowadzenia magazynu na rynek. Jak podano w komunikacie, formuła “Świata Wiedzy” ma zerwać z dotychczasowymi standardami obowiązującymi w segmencie prasy popularnonaukowej. Pismo będzie prezentować treści wyjaśniając zagadnienia z wielu perspektyw. Miesięcznik składać się będzie m.in. z takich działów jak „Świat i Natura", „Świat i Nauka", „Świat i Człowiek", „Świat i Historia" czy „Świat i Cywilizacja". Kierowany będzie do czytelników między 14. a 49. rokiem życia.
Pierwszy numer pisma ukaże się w objętości 116 stron, w cenie 4,99 zł oraz w nakładzie 200 tys. egz. Redaktorem naczelnym “Świata Wiedzy” został Adam Szumilak, wieloletni naczelny wydawanego przez Bauera pisma o grach komputerowych “CD - Action”. Dyrektorem wydawniczym tytułu jest natomiast Zbigniew Bański, szef wydawniczy magazynów komputerowych w Bauerze.

Premierę “Świata Wiedzy” wspierać będzie kampania reklamowa w telewizji (m.in. TVP 1, TVP 2, TVP Polonia, TVN, Polsat, Discovery, National Geographic, BBC Knowledge, History Channel, Travel Channel, Planete), radiu (RMF FM), internecie (Interia.pl) oraz w magazynach Wydawnictwa Bauer (m.in. “Tele Tydzień”, “To & Owo”, “Tele Świat”, “Motor”, “Bravo”, “CD-Action”, “PC Format”). Za kreację odpowiada wydawca, a media zakupił MEC.











