Średnia widownia emitowanego od 11 października zeszłego roku do 20 czerwca br. programu „Polacy” wyniosła 1,53 mln osób. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl
Udziały TVP1 w czasie emisji tej audycji kształtowały się na poziomie 13,36 proc. w grupie wszystkich widzów. Jeszcze niższe były w grupie wiekowej 16-49 lat, gdzie wyniosły jedynie 9,51 proc.
Wszyscy 4+16 - 49DataAMRAMR %SHR %SHR %11-10-20061 508 4224,19%11,34%6,59%18-10-20061 661 4834,62%13,95%9,33%25-10-20061 802 1555,01%17,74%13,42%01-11-20061 384 6063,85%13,74%9,74%08-11-20061 510 3394,20%13,61%10,43%15-11-20061 576 0454,38%11,94%8,74%29-11-20061 624 0934,52%14,41%11,13%06-12-20061 971 0375,48%16,97%11,77%13-12-20061 851 8565,15%15,49%11,08%20-12-20061 133 5713,15%10,82%7,20%27-12-20061 783 3934,96%15,46%11,08%03-01-20071 809 7805,03%15,07%12,80%10-01-20071 871 1945,20%15,87%10,73%17-01-20072 010 7465,59%16,31%11,73%24-01-20072 146 1015,96%16,77%12,56%31-01-20071 862 6845,18%15,62%10,06%07-02-20071 863 8155,18%15,01%12,00%14-02-20071 126 9063,13%15,54%10,56%21-02-20071 481 2934,12%16,56%10,88%28-02-20071 671 1924,64%13,88%10,11%07-03-20071 299 5873,61%10,64%7,23%14-03-2007952 9792,65%9,31%5,46%21-03-20071 232 5403,43%11,21%6,94%28-03-20071 595 1354,43%12,21%8,75%04-04-20071 317 2963,66%10,77%6,87%11-04-20071 525 5684,24%12,67%9,26%19-04-2007958 8572,66%9,04%6,70%25-04-20071 008 8272,80%8,06%6,43%02-05-2007879 9952,45%12,02%9,81%09-05-20071 692 1864,70%14,23%9,01%16-05-20071 122 8433,12%9,58%6,36%23-05-20071 159 7583,22%9,24%5,20%30-05-20071 521 8684,23%13,85%9,58%06-06-20071 774 1134,93%15,74%12,32%13-06-20071 250 4703,48%10,73%8,75%20-06-20071 534 5974,27%13,04%10,02%średnia1 530 3794,25%13,36%9,51%

Tak słabe wyniki oglądalności spowodowały, że w porze nadawania „Polaków” (środy ok. 22:00), Jedynka była dopiero na czwartym miejscu pod względem liczby widzów. Liderem w tym paśmie był TVN, nadający filmy fabularne, które przyciągały przed telewizory średnio 2,63 mln osób. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat (2,26 mln, również filmy), a tuż za nim - Dwójka (2,25 mln, m.in. mecze piłki nożnej i „Panorama”).
Wszyscy 4+16 - 49StacjaAMRAMR %SHR %SHR %TVN2 629 9987,31%22,96%25,00%Polsat2 262 2916,29%19,75%24,53%TVP22 251 3706,26%19,65%18,77%TVP11 530 3794,25%13,36%9,51%
Wpływy reklamowe ze spotów nadawanych przed i po programie wyniosły 4,86 mln zł.
Wśród widzów programu „Polacy” większość stanowiły kobiety. Poza tym audycja gromadziła przed telewizorami głównie osoby powyżej 50. roku życia, mieszkańców wsi i małych miast oraz widzów z wykształceniem podstawowym.

ADH %PłećMężczyźni35,85%Kobiety64,15%Wiek4- 9 1,18%10- 152,13%16 - 191,49%20 - 243,02%25 - 294,45%30 - 344,75%35 - 395,41%40 - 446,96%45 - 499,53%50 - 5411,23%55 - 5910,46%60+39,39%Wlk.miastaWieś36,81%< 50 tys.29,13%50-100 tys.7,55%100-200 tys.7,51%> 200 tys.19,01%ZawódTop management7,21%Pracownicy szczebla średniego10,06%Pracownicy fizyczni i rolnicy15,35%Emeryci51,38%Inne16,00%WykształceniePodstawowe50,32%Średnie33,47%Wyższe12,89%Inne3,32%
„Polacy” to połączenie publicystycznego widowiska i społecznej debaty. Głównymi uczestnikami audycji są tytułowi „Polacy”, czyli grupa 30 osób reprezentujących 30 milionów dorosłych mieszkańców Polski. Tematem rozmów w programie są sprawy interesujące i budzące wiele emocji. Nad wszystkim czuwa prowadzący show Maciej Pawlicki.
Na razie nie wiadomo, czy program znajdzie się w jesiennej ramówce TVP1.











