Swoje projekty na festiwal Golden Drum zgłosiło łącznie 6 agencji z Polski. Agencja Nie do Ogarnięcia i DDB Warszawa przesłały po jednym zgłoszeniu, dentsu Creative - dwa, MSL Poland i WebTalk – po pięć, a McCann Poland – dziesięć.
Na shortlisty konkursu trafiła w siedmiu kategoriach agencja McCann Poland. Nominowana została kampania jej autorstwa zrealizowana we współpracy z Mastercard Poland pod hasłem "Public Money ATM".
Projekt ten przekształca bankomaty w łatwe w obsłudze narzędzia umożliwiające głosowanie na inicjatywy z budżetu obywatelskiego. W 2024 roku Mastercard wdrożył to rozwiązanie w Ełku, umożliwiając mieszkańcom oddawanie głosów za pomocą karty i kilku kliknięć. W efekcie prawie co trzeci głos został oddany właśnie poprzez bankomat.
Reklama ta została w tym roku nagrodzony Lwami na festiwalu reklamowym Cannes Lions.

Dwie nominacje dostała też agencja dentsu Creative - za projekt "The First Exhibition", przygotowany dla marki Audi i Volkswagen Group Polska.
Zwycięzcy tegorocznego festiwalu Golden Drum zostaną ogłoszeni podczas gali 14 października w Portoroż w Słowenii.











