W nowym menu oprócz ustawienia zakresu czasowego, w którym chcemy dokonać analizy, możemy wybrać z sekcji „Breakdown” co chcemy analizować (między innymi źródło ruchu, rodzaj treści, lokalizacje), a z sekcji „Metrics” interesujące nas statystyki takie jak liczba wyświetleń, zaangażowanych użytkowników, czas oglądania sumaryczny, średni oraz wiele innych. Dodatkowo na wszystko możemy narzucić wybrany filtr.
Bardzo przydatną funkcją dla wielu twórców treści na YouTube będzie możliwość zapisania ustawień utworzonych raportów i korzystania z nich w dowolnym momencie.
Ciekawą funkcją jest pokazywanie statystyk opublikowanych materiałów wideo wyłącznie z pierwszych 24 godzin od ich publikacji.
Możliwość porównywania nie tylko pojedynczych wideo, ale też całych playlist może w wielu przypadkach zaowocować ciekawymi insightami pokazującymi różnice w demografii czy zaangażowaniu odbiorców.

Twórcy nowych statystyk przekonują, że zostały przygotowane z myślą zarówno o początkujących jak i zaawansowanych i bardziej wymagających użytkownikach. Zmiany zostaną wdrożone w ciągu najbliższych kilku tygodni (nie podano dokładnej daty).











