Komunikacja drogą internetową od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Jednak przekazywanie informacji za pomocą tekstu, głosu czy nawet wideo, to już w dzisiejszych czasach zbyt mało. Teraz odbiorcy, niezależnie od branży, nie tylko chcą dowiedzieć się, że jakieś wydarzenie miało miejsce, ale chcą też mieć możliwość wzięcia w nim udziału i to bez względu na to, w jakiej części globu aktualnie się znajdują. Dzięki transmisji wideo jest to możliwe.
Streaming online często wykorzystuje się w przypadku konferencji prasowych. Umożliwia on uczestnictwo w wydarzeniu tym dziennikarzom, którym z różnych powodów nie udałoby się dotrzeć na miejsce. Konferencja online to nie tylko większa frekwencja i zasięg, ale też oszczędność dla organizatorów – odpadają koszty wynajmu dużej sali konferencyjnej, dojazdów, cateringu itd. Ponadto coraz częściej praktykuje się transmisję wideo jako uzupełnienie tradycyjnej konferencji. Co więcej, uczestnicy konferencji online mogą brać czynny udział w wydarzeniu i zadawać pytania za pomocą klawiatury komputera, a także komunikować się między sobą na czacie. Takie rozwiązanie wykorzystano np. podczas wizyty prezydenta USA Baracka Obamy w Warszawie.

E-eventy nawet przy ograniczonym budżecie pozwalają wydarzeniu osiągnąć niespotykaną do tej pory skalę. Z badań przeprowadzonych przez instytut badań społecznych Pollster wynika, że aż 64 proc. respondentów przynajmniej raz w życiu oglądało transmisję na żywo w sieci. Ponad połowa respondentów korzysta z takich materiałów przynajmniej raz w miesiącu, a jedna czwarta raz w tygodniu. A największą popularnością (aż 71%) cieszą się relacje z wydarzeń sportowych.
Przykładem takiego eventu było wydarzenie zorganizowane przez Grupę 365 NET, które połączyło Puchar Świata w Skokach w Zakopanem z finałem Rajdu Dakar w Chile. Dzięki transmisji online udało się zintegrować 13 000 osób i zmobilizować ich do kibicowania Adamowi Małyszowi i Rafałowi Martonowi w Rajdzie Dakar.
- Kiedyś aby transmitować wydarzenie potrzebny był specjalny wóz transmisyjny, a dziś wystarczy jedna kamera, a do uczestnictwa w e-evencie niezbędny jest tylko komputer z dostępem do sieci – a zatem nic prostszego! - mówi Anna Kukawska, PR & Marketing Manager Grupy 365NET. Poza tym konferencja prasowa online to nie tylko sam przekaz, to także możliwość archiwizowania spotkania w postaci pliku wideo, który można zamieścić bezpośrednio w biurze prasowym, lub też na kanale popularnych serwisów video jak YouTube, czy Vimeo.

GRUPA 365 NET
to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
NR1WINTERNECIE.pl
to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net











