Nowa reklama Always przekonuje, że jest za mało kobiecych emotikonów (wideo)

Procter & Gamble rozpoczął nową odsłonę kampanii marki Always pod hasłem „Like a Girl”. Tym razem jej bohaterki zwracają uwagę, że powszechnie stosowane w internecie emotikony są seksistowskie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Nowa reklama Always przekonuje, że jest za mało kobiecych emotikonów (wideo)

Najnowszy spot marki Always w całości poświęcony jest emotikonom. Procter & Gamble powołuje się w nim na fakt, że miliony młodych dziewczyn na całym świecie komunikuje się ze sobą właśnie za ich pomocą. Mają jednak z tym pewien problem, ponieważ emotikony dotyczące kobiet są dość stereotypowe. Są to głównie ikonki pokazujące, jak dziewczyna maluje paznokcie, zmienia ciuchy, robi masaż głowy, ścina włosy. Natomiast w przypadku chłopców wybór emotikonów jest znacznie większy. Są ikonki pokazujące określone dyscypliny sportu (surfowanie, pływanie, jazda na rowerze), odnoszące się do życia zawodowego itp.

Procter & Gamble powołuje się na badania, z których wynika, że ponad 1000 młodych kobiet w wieku od 16 do 24 lat w Wielkiej Brytanii jest zdania, że emotikony odnoszące się do kobiet są stereotypowe. Podobny ich odsetek uważa, że w ograniczony sposób prezentują interesy kobiet.

Marketer wyjaśnia też, dlaczego zwraca uwagę na rolę emotikonów - w czasach gdy tak silnie rozwijają się media społecznościowe i komunikatory internetowe, jest to szczególnie ważne, zwłaszcza w odniesieniu do młodych dziewczyn. Ponad 70 proc. nastolatek korzysta z nich kilka razy dziennie, a 82 proc. - codziennie.

Autorem reklam jest agencja Leo Burnett.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele