Nowa WP.pl z rekordem, liderem Onet, Gazeta.pl przed o2.pl (strony główne portali)

We wrześniu br. udostępniona w nowej wersji strona główna WP.pl zanotowała rekordowo dużo użytkowników i najwyższy jak dotąd średni czas korzystania przez odwiedzających. Zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon (a także krajowych odsłon mobilnych) pozostaje strona główna Onet.pl, natomiast spadek liczby odwiedzających zanotowała strona o2.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Stronę główną Onetu we wrześniu br. odwiedziło 9,62 mln użytkowników (real users), którzy wykonali na niej 833,09 mln odsłon, w tym 126 mln krajowych odsłon mobilnych, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 40:17 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Onet jest liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon, wyprzedzając we wrześniu WP.pl o 406,4 tys. real users, 181,8 mln odsłon i 42,2 mln krajowych odsłon mobilnych. Za to strona główna WP.pl zanotowała najdłuższy średni czas przypadający na przeciętnego użytkownika - dwie godziny i 50 sekund. Jest to zresztą jej rekordowy wynik - we wcześniejszych miesiącach nie przekraczała półtorej godziny, natomiast strona główna Onetu w styczniu br. osiągnęła 119:48 minuty (szczegóły w dalszej części tekstu).

Przypomnijmy, że strona główna WP.pl z początkiem września została udostępniona w mocno zmienionej formie (zobacz szczegóły), czemu towarzyszyła szeroko zakrojona kampania reklamowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce” (więcej o tym). Onet nową odsłonę swojej strony głównej udostępnił w drugiej połowie października (więcej na ten temat).

Z kolei strona główna Interii - wyraźnie zmodyfikowana w połowie września (przeczytaj o tym więcej) - w tamtym miesiącu zanotowała 4,05 mln użytkowników, 245,9 mln odsłon (w tym 28 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz godzinę i 3:04 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego.

Strona Gazeta.pl przyciągała użytkowników na dłużej niż Interia (średnio na 90 minut i 13 sekund), przy czym miała zdecydowanie mniej odwiedzających i odsłon - odpowiednio 2,71 mln i 145 mln.

Strona główna o2.pl osiągnęła najniższe wyniki w każdym wskaźniku (jeśli chodzi o użytkowników, to straciła do Gazeta.pl tylko 36,2 tys.) oprócz krajowych odsłon mobilnych, których miała o 3,36 mln więcej niż Gazeta.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-i-rasp-przed-allegro-i-gg-traca-google-i-facebook-rekord-tvn-megapanel-z-wrzesnia ##

W skali roku strony główne w większości osiągnęły spore wzrosty liczby użytkowników i odsłon. I tak Onet zyskał 906,1 tys. odwiedzających i 90,1 mln odsłon (to 10,4 i 12,1 proc. w górę), a WP.pl - 981,2 tys. i 142,1 mln (11,9 i 27,9 proc. w górę). Na tej pierwszej stronie czas spędzany przez średniego użytkownika zmalał o 10:07 minuty (9,2 proc. w dół), a na drugiej wzrósł o 42:44 minuty (54,7 proc. w górę).

Interia.pl zanotowała wzrosty o 239,9 tys. użytkowników i 32,7 mln odsłon (czyli o 6,3 i 15,3 proc.), a Gazeta.pl - o 398,4 tys. i 22,3 mln (czyli o 17,2 i 18,1 proc.). Pierwsza z tych stron przyciągała odwiedzających o 2:53 minuty krócej niż rok wcześniej (4,3 proc. w dół), a druga - o 2:19 minuty dłużej (2,6 proc. w górę).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-we-wrzesniu-2014-roku ##

Za to strona główna o2.pl straciła w skali roku 292,6 tys. użytkowników (to spadek o 9,8 proc.), notując jednocześnie wzrosty liczby odsłon (o 6,6 mln, czyli 8,5 proc.) i średniego czasu na użytkownika (o 6:55minuty, czyli 22 proc.).

W skali miesiąca strony główne zanotowały nieznaczne zmiany liczby odwiedzających, nieprzekraczające 2 proc. Onet stracił 74,1 tys., Gazeta.pl - 53,5 tys., natomiast WP.pl zyskała 41,3 tys.

Za to WP.pl zanotowała o 57,2 mln odsłon mniej niż w sierpniu (8,1 proc. w dół), a Onet zyskał 53,1 mln (6,8 proc. w górę).

Na wszystkich stronach głównych użytkownicy spędzili średnio więcej czasu niż przed miesiącem. W przypadku WP.pl wzrost wyniósł 33:23 minuty.

Strona główna Onetu w marcu br. po raz pierwszy przekroczyła poziom 9 mln odwiedzających, a w lipcu miała ich rekordowe jak dotąd 9,79 mln. Najwięcej odsłon zanotowała w styczniu i marcu br. (851,5 i 864,6 mln), a we wrześniu znów przekroczyła poziom 800 mln.

Czas przypadający na średniego użytkownika od września ub.r. do marca br. wynosił ponad 108 minut (z rekordowymi 119:48 w styczniu), a potem tylko w maju i wrześniu br. wynosił ponad 100 minut.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-wp-traci-w-mobile-u-onet-i-rasp-z-duzym-wzrostem-interia-z-onetem-liderami-w-audio-wideo ##

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki w ciągu roku stron głównych WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl. i o2.pl

Strona główna WP.pl od września ub.r. do kwietnia br. miała po 8,1-8,4 mln odwiedzających miesięcznie, po czym w czerwcu zbliżyła się do poziomu 9 mln, a we wrześniu osiągnęła rekordowe jak dotychczas 9,22 mln. Najwięcej odsłon notowała od maja do sierpnia br. - od 668 do 708,5 mln.

Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez użytkowników gwałtownie wzrósł we wrześniu - do 120 minut, podczas gdy wcześniej wynosił 78-90 minut.

 

Strona główna Interii w styczniu br. pierwszy raz zanotowała ponad 4 mln odwiedzających, a w kolejnych miesiącach oprócz lutego i kwietnia utrzymywała się na tym pułapie, w czerwcu i lipcu osiągając rekordowe 4,1 mln.

Najwięcej odsłon na stronie wykonano w styczniu i marcu br. - 260,4 mln i 270,3 mln, natomiast najmniej - 213,2 mln - we wrześniu ub.r.

Średni czas przypadający na użytkownika, poza styczniem i marcem br. z rekordowymi ponad 70 minutami, wynosił 61-68 minut.

 

Stronę główną Gazeta.pl w II połowie ub.r. i na początku br. odwiedzało po 2,2-2,3 mln użytkowników miesięcznie, po czym w kwietniu i maju ich liczba zmalała do 2,1 mln, za to w kolejnych miesiącach podskoczyła do 2,7 mln. Jednocześnie witryna notowała rekordowo dużo odsłon - w ostatnich trzech miesiącach 139,4-145 mln.

Ze strony przeciętny użytkownik korzysta przez ok. 85-90 minut miesięcznie, a ponad 90 minut zanotowano w styczniu, marcu i maju br.

 

Strona główna o2.pl jesienią ub.r. miała po ok. 3 mln użytkowników miesięcznie, natomiast od marca br. - 2,7-2,8 mln (a w kwietniu tylko 2,2 mln). Nie zmieniła się natomiast liczba odsłon wykonywanych w witrynie, oscylująca wokół 80 mln miesięcznie (w styczniu br. było to 89,1 mln, a w maju - 91,1 mln, za to w marcu i kwietniu zdecydowanie mniej).

We wrześniu br. strona osiągnęła najdłuższy w ostatnim roku średni czas przypadający na użytkownika - 38:17 minuty, wobec 24:45 minut w marcu i 16:56 minut w kwietniu.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów