List intencyjny w sprawie utworzenia centrum kompetencji, które skupi się na bezpieczeństwie informacyjnym i przeciwdziałaniu dezinformacji, podpisano w poniedziałek. Jak podaje PAP, celem współpracy Agencji, Centrum Techniki Morskiej (CTM) i GPW DAI jest rozwinięcie zdolności analitycznych w mediach oraz integracja z systemem Digital Baltic, który dostarcza danych w czasie rzeczywistym.
Podczas konferencji „Świat narracji” Marek Błoński, szef PAP, podkreślił, że agencja ma kompetencje dziennikarskie, a partnerzy technologiczne. Marcin Wiśniewski z CTM zaznaczył, że współczesna wojna ma charakter kognitywny, co wymaga odpowiedzi nie tylko zbrojnej, ale i informacyjnej.
Współpraca ma na celu nie tylko analizę zagrożeń w mediach cyfrowych, ale także opracowanie systemu zabezpieczenia integralności sygnałów telewizyjnych. Jak wskazuje PAP, projekt ma wspierać administrację publiczną, służby mundurowe i sektor prywatny w reagowaniu na zagrożenia hybrydowe.

Paweł Laskowski z GPW DAI podkreślił, że spółka od dwóch lat rozwija systemy informatyczne dla rynku reklamowego, co ma pomóc w emisji rzetelnych informacji. Współpraca ma również na celu poszerzenie kanałów komunikacji kryzysowej o programy telewizyjne, radiowe i portale internetowe.
Co zyska odbiorca mediów?
W wyniku współpracy powstanie zintegrowany system dual-use, który ma zapewnić kompleksową ochronę infrastruktury krytycznej i skuteczniejsze zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Jak podaje PAP, projekt ma znaczenie nie tylko dla Polski, ale i dla całej Europy, co może wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa informacyjnego w regionie.
Dla polskich odbiorców oznacza to lepszą ochronę przed dezinformacją oraz bardziej efektywne zarządzanie informacjami w sytuacjach kryzysowych. Współpraca ta może również przyczynić się do poprawy jakości informacji dostępnych w mediach.

GPW DAI i innowacje w reklamie telewizyjnej
GPW DAI rozwija technologię dynamicznej podmiany reklam (DAI), co umożliwia emisję spersonalizowanych kampanii w telewizji. Dzięki temu reklamy mogą być dostosowane do lokalnych odbiorców, co zwiększa ich skuteczność i pozwala na lepsze wykorzystanie budżetów reklamowych.











