Nowa współpraca w walce z dezinformacją

Polska Agencja Prasowa, Centrum Techniki Morskiej i GPW DAI łączą siły w walce z dezinformacją. Nowy projekt ma wspierać administrację publiczną, służby mundurowe i sektor prywatny w reagowaniu na zagrożenia hybrydowe. Odbiorcy mediów mogą zaś liczyć nie tylko na lepszą ochronę przed fake newsami, ale i poprawę jakości informacji.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Nowa współpraca w walce z dezinformacją
PAP, CTM i GPW DAI łączą siły w walce z dezinformacją, fot. Shutterstock

List intencyjny w sprawie utworzenia centrum kompetencji, które skupi się na bezpieczeństwie informacyjnym i przeciwdziałaniu dezinformacji, podpisano w poniedziałek. Jak podaje PAP, celem współpracy Agencji, Centrum Techniki Morskiej (CTM) i GPW DAI jest rozwinięcie zdolności analitycznych w mediach oraz integracja z systemem Digital Baltic, który dostarcza danych w czasie rzeczywistym.

Podczas konferencji „Świat narracji” Marek Błoński, szef PAP, podkreślił, że agencja ma kompetencje dziennikarskie, a partnerzy technologiczne. Marcin Wiśniewski z CTM zaznaczył, że współczesna wojna ma charakter kognitywny, co wymaga odpowiedzi nie tylko zbrojnej, ale i informacyjnej.

Współpraca ma na celu nie tylko analizę zagrożeń w mediach cyfrowych, ale także opracowanie systemu zabezpieczenia integralności sygnałów telewizyjnych. Jak wskazuje PAP, projekt ma wspierać administrację publiczną, służby mundurowe i sektor prywatny w reagowaniu na zagrożenia hybrydowe.

Paweł Laskowski z GPW DAI podkreślił, że spółka od dwóch lat rozwija systemy informatyczne dla rynku reklamowego, co ma pomóc w emisji rzetelnych informacji. Współpraca ma również na celu poszerzenie kanałów komunikacji kryzysowej o programy telewizyjne, radiowe i portale internetowe.

Co zyska odbiorca mediów?

W wyniku współpracy powstanie zintegrowany system dual-use, który ma zapewnić kompleksową ochronę infrastruktury krytycznej i skuteczniejsze zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Jak podaje PAP, projekt ma znaczenie nie tylko dla Polski, ale i dla całej Europy, co może wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa informacyjnego w regionie.

Dla polskich odbiorców oznacza to lepszą ochronę przed dezinformacją oraz bardziej efektywne zarządzanie informacjami w sytuacjach kryzysowych. Współpraca ta może również przyczynić się do poprawy jakości informacji dostępnych w mediach.

GPW DAI i innowacje w reklamie telewizyjnej

GPW DAI rozwija technologię dynamicznej podmiany reklam (DAI), co umożliwia emisję spersonalizowanych kampanii w telewizji. Dzięki temu reklamy mogą być dostosowane do lokalnych odbiorców, co zwiększa ich skuteczność i pozwala na lepsze wykorzystanie budżetów reklamowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online