Nowości w Yahoo!

Nowy serwis- Yahoo! 360 będzie łączył w sobie blogging i społeczny networking- dwa najszybciej rozwijające się rodzaje internetowej aktywności

Marcin Tomczyk
Marcin Tomczyk
Udostępnij artykuł:

W ten sposób Yahoo! zamierza włączyć się do obecnego sieciowego trendu, którym coraz bardziej zafascynowani są internauci. Nowy serwis Yahoo! będzie dostępny najprawdopodobniej po 29 marca. Na razie firma przeprowadza jego testy wśród grupy swoich pracowników, którzy pracowali nad nim od zeszłego roku (serwis ten nosił wtedy roboczą nazwę "Mingle").

Yahoo! 360 został stworzony z myślą o 165 milionach zarejestrowanych użytkownikach Yahoo!, którzy dzięki nowemu serwisowi uzyskają możliwość umieszczania części jego zawartości (zdjęcia, strony grup dyskusyjnych, spisy branżowe firm) na własnych stronach lub blogach. Nowością oferowaną przez Yahoo! jest też ułatwienie użytkownikom połączenia się z innymi w ramach tzw. społecznego networkingu. Internauci będą mogli albo udostępnić treść własnych stron i blogów wszystkim użytkownikom lub ograniczyć ją jedynie dla tych, którzy uzyskają pozwolenie drogą mailową.

Julie Herendeen, vice-prezes działu sieciowych produktów w Yahoo!, oświadczyła, że "dochodziły nas głosy, że internauci pragną mieć bliższy kontakt z ludźmi dla nich ważnymi, ale jednocześnie nie chcą ujawniać się w sieci". Nowy produkt Yahoo! jest krokiem mającym pomóc firmie nadążyć za internetową modą na blogi i społeczny networking. I mimo, że analitycy z branży lekceważą blogi, to 27 procent dorosłych Amerykanów mających dostęp do Internetu czyta je, a 7 procent tworzy je (według Pew Internet and American Life Project). Same blogi zdały się zyskać na wiarygodności po tym jak zaczęły podawać wiadomości pominięte przez najważniejsza media i podawać raporty z pierwszej o wojnie w Iraku czy ubiegłorocznym tsunami w Azji.

Poszerzenie swojej oferty o networking i blogging, jest kolejnym wyraźnym krokiem Yahoo!, który ma uczynić z niego bardziej przydatny dla użytkowników serwis. Ponadto, ze swoim nowym produktem Yahoo! wiąże nadzieje na zwiększenie aktywności internautów online na swoich stronach. Jeśli to uda się firmie, to stanie się ona w ten sposób atrakcyjniesza dla reklamodawców. Główni rywale Yahoo!- Google Inc., MSN.com Microsoftu i Ask Jeeves.com także podjęły działania na rzecz włączenia bloggingu do swojej oferty, a Google pracuje nad serwisem networkingowym zwanym "Orkut".

Zdaniem Chris DeWolfa, dyrektora generalnego najbardziej popularnego obecnie serwisu networkingowego MySpace.com, "Yahoo będzie ciężko dogonić serwisy o ugruntowanej pozycji jak właśnie MySpace".

Marcin Tomczyk
Autor artykułu:
Marcin Tomczyk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska