Obecna aktualizacja spowodowana jest przede wszystkim dynamicznym rozwojem form reklamowych oraz rosnącym zasięgiem portalu - podano w komunikacie.
Główne zmiany w aktualnym cenniku reklamowym Wirtualnej Polski to:
- znaczne obniżenie cen reklamy w materiałach wideo – In-Stream VideoAd (obniżka o 50%), In-Stream Video Ad z billboardem (obniżka o 40%);
- nowe formy reklamowe w ofercie (m.in.: multiscreening – integruje wizualnie „miejsce billboardowe” oraz marginesy serwisu internetowego, pozwalając jednocześnie na dynamiczną zmianę zastosowanej kreacji reklamowej; WPDot – scrolujący się po wybranej stronie serwisu, nie zakłóca użytkownikom przeglądania zawartości strony WWW, na której jest prezentowany, znika po zamknięciu, bądź opuszczeniu przez nich witryny.,
- paski reklamowe na Stronie Głównej
- reklama graficzna o wymiarach 375 x 20 pikseli wyświetlana na stronie głównej nad boksami: Biznes i Finanse, Media, Kultura, Zakupy i Pasaż Finansowy);
- aktualizacja form reklamowych dostępnych jako "dniówki" na Stronie Głównej oraz cen takich reklam wobec rosnącego zasięgu WP;
- aktualizacja listy serwisów WP oraz linii tematycznych (dodanie nowych serwisów, np. maturzysta.wp.pl, usunięcie nieistniejących);
- zmiana ceny artykułów sponsorowanych w wersji premium oraz reklamy w postaci domyślnego hasła w wyszukiwarce (tzw. fraza domyślna).

„Staramy się być elastyczni. Dostosowujemy się do sytuacji rynkowej i oczekiwań reklamodawców.” – mówi Jacek Tryzno, Kierownik Biura Reklamy w WP. – „Zmiany w nowym cenniku polegają więc przede wszystkim na dostosowaniu cen do rosnącego zasięgu WP. Oglądalność strony głównej w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła bowiem ponad dwukrotnie, a koszty niektórych form reklamowych nie zmieniły się od półtora roku. Staramy się również, aby nasze ceny były zróżnicowane – tak, żeby na kampanie w naszym portalu mogły sobie pozwolić także przedsiębiorstwa z sektora SME. Zauważyć trzeba, że część stawek jest negocjowalna – zwłaszcza jeżeli chodzi o działania niestandardowe, tak jak np. serwisy dedykowane – cieszące się coraz większą popularnością.” – wyjaśnia Tryzno.
Nowy cennik dotyczy wszystkich zleceń składanych od 15 października 2006.











