Pierwszy taki sklep został otwarty w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 31/33A. Jest to sklep osiedlowy, wyposażony w dwa stanowiska kasowe, a jego powierzchnia sprzedaży wynosi niecałe 90 m2.
Sklepy w nowym formacie będą charakteryzować się m.in. niedużą powierzchnią sprzedaży, która nie powinna przekraczać 100 m2 oraz pełną samoobsługą
. Ze względu na ich niewielką powierzchnię oraz specyfikę lokalizacji, franczyzobiorcy nie muszą także dysponować miejscami parkingowymi. Podstawowym wyróżnikiem tego formatu handlowego będzie kolor pomarańczowy, który będzie dominującą barwą logotypów i wystroju sklepów.
Nowy format handlowy spożywczych sklepów franczyzowych Carrefour Express przeznaczony jest dla lokali o powierzchni od 50 do 100 m2 sali sprzedaży, nie są wymagane miejsca parkingowe. Dzięki wprowadzeniu nowego formatu handlowego, Carrefour otwiera się na współpracę z osobami dysponującymi lokalami o niedużej powierzchni.

„Franczyza jest sposobem na biznes dla ludzi, którzy pragną rozpocząć swoją karierę przedsiębiorcy w oparciu o sprawdzony model współpracy ze znaną i cenioną marką. Carrefour oferuje nie tylko swoje doświadczenie i sprawdzony sposób współpracy wraz z całym know-how oraz dostępem do zaplecza logistycznego i towarów w możliwie najkorzystniejszych cenach, ale daje także możliwość wybrania najdogodniejszej formy współpracy poprzez wybór konkretnego modelu sklepu franczyzowego, spośród tych rozwijanych w Polsce. Nasz nowy format pomarańczowych sklepów Carrefour Express ma umożliwić klientom zrobienie najpotrzebniejszych zakupów w pobliżu domu czy miejsca pracy, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku dotyczące najmniejszych sklepów spożywczych, do których wchodzimy dosłownie na kilka minut” – powiedział Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska.

Minimalne warunki, jakie do tej pory musiała spełniać osoba zainteresowana otwarciem sklepu w ramach sieci Carrefour Express, to posiadanie lokalu o powierzchni od 100 do 500 m2 z dogodnym dojazdem, w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych.
Carrefour jest francuską siecią handlową będącą numerem 1 dużej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie. Od momentu powstania firma otworzyła ponad 15000 sklepów, w tym prawie 5000 sklepów franczyzowych, w 34 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej. W Polsce Carrefour obecny jest od 1997 r. Za sklepami Carrefour Express stoi ponad 50 lat doświadczenia Grupy Carrefour, w tym w rozwoju franczyzy.











