Visa Europe powierzyła agencji Saatchi & Saatchi Poland przygotowanie oraz realizację dwóch kampanii marki Visa w Polsce: wizerunkowej oraz promocyjnej. Polski oddział agencji odpowiada również za wdrożenie oraz koordynację kampanii na rynkach 6 krajów europejskich: Czech, Węgier, Słowenii, Litwa, Łotwy oraz Estonii. Adaptacja kampanii w tych krajach przygotowana została przez lokalne oddziały agencji, Saatchi & Saatchi Poland nadzoruje natomiast działania w zakresie:" Pracy kreatywnej " Współpracy z miejscowymi bankami biorącymi udział w promocji" Wszelkich legalnych aspektów związanych z organizacją loterii promocyjnej w poszczególnych krajach, która jest jednym z działań podejmowanych w ramach kampanii
Przygotowanie obydwu kampanii objęło następujące etapy:1. Adaptacja przygotowanej przez Saatchi & Saatchi UK kampanii wizerunkowej.Głównym celem kampanii wizerunkowej jest wprowadzenie nowej strategii marki Visa, zgodnej z przewodnim komunikatem kampanii: "Twoja Visa do przyszłości". Każdy z nas codziennie podejmuje tysiące decyzji, nie zależnie od tego, czy są one przemyślane, czy też wynikają z sytuacji, Visa pomaga nam je zrealizować. Kampania podkreśla, że "Visa jest kartą, która kreuje naszą przyszłość".

Kampania wizerunkowa w Polsce rozpoczęła się 2 listopada. 30 i 10 sekundowe spoty reklamowe emitowane były w kanałach ogólnopolskich: TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, TVN 7, TV 4, oraz wybranych kanałach telewizji kablowych: TVN 24, Discovery, Hallmark, Club, AXN, Europa Europa, Planet, National Geographic, Reality TV, Fox Kids. 30 sekundowe spoty zatytułowane są "Gitara" oraz "Historia" natomiast 10 sekundowe to "Ciasto" i "Czarna sukienka".Zakupem mediów zajmuje się Mediaedge:cia Poland.
2. Stworzenie przez Saatchi & Saatchi Poland kampanii promocyjnej, spójnej z kampanią wizerunkową.Kampania promocyjna karty Visa ma przede wszystkim doprowadzić do zwiększenia częstotliwości użycia kart w punktach sprzedaży. Celem kampanii jest również zmiana postrzegania marki Visa na bardziej popularną. Punktem wyjścia jest "transformacja" rzeczy niedrogich, w przedmioty wartościowe- nagrody w loterii (samochód, zestawy kina domowego). W kampanii S&S zakupiony miś, torebka lub krawat "za kilka tygodni może być tyle wart, ile samochód". Działania reklamowe mają ściśle sprzedażowy charakter.

W polskiej edycji promocji bierze udział ponad 30 banków, które otrzymały komplet materiałów BTL (ulotki, plakaty, ekrany bankomatowe) do indywidualnej adaptacji. Promocja jest wspierana specjalnym konkursem w Radiu ZET: "Vis-a-Vis", który rozpoczyna się 22 listopada 2004 r.
W polskich mediach kampania promocyjna trwa od 15 listopada 2004 r. Przekazy reklamowe zostaną opublikowane w tytułach ogólnopolskich: Gazecie Wyborczej, Polityce, Newsweeku, Przekroju, Gali, To i Owo, Angorze, National Geographic, Avanti oraz w tygodniku Wprost. Kampania radiowa obejmie przede wszystkim Radio ZET oraz stacje regionalne: Wanda 92,5 FM Złote Przeboje, Region Kraków, Planeta, Fama-Kielce, Eska - Wrocław, Eska - Poznań, Eska - Olsztyn, Eska - Łodź, Eska - Kielce, Eska - Gorzów, Eska - Bydgoszcz, Eska - Białystok, EL-Elbląg. Na potrzeby kampanii działa również specjalnie stworzona strona internetowa www.PromocjaVisa.plZakupem mediów zajmuje się Mediaedge:cia Poland.

Klient: Visa Europe.Przedstawiciel Klienta: Tomasz Owoc - Szef Marketingu w biurze Visa Europe w Polsce. Przedstawiciele Agencji Saatchi & Saatchi Poland: Dyrektor Kreatywny: Jacek SzuleckiDyrektor Artystyczny: Agnieszka Niska, Andrzej RatajczykCopywriter: Max Olech, Jarek KamińskiDział Client Service: Anna Pańczyk - Group Account Director, Dorota Krasnodębska - Account Supervisor, Katarzyna Zdunek - Account Executive.











