Nowy przedmiot w szkole: Gry wideo

Amerykański profesor zachęca szkoły do wprowadzenia do szkół przedmiotu - gry wideo.

Reuters - DC
Reuters - DC
Udostępnij artykuł:

Chociaż wielu nauczycieli wyśmiewa idee gier wideo jako przedmiotu w szkołach to znane są dobroczynne własności częstego grania. Niektórzy chirurdzy grają, aby utrzymać sprawność palców. Chorym na różne choroby nastolatkom granie w gry pozwala zwalczać ich niepełnosprawność ruchową i psychiczną.

David Williamson Shaffer, profesor edukacji naukowej Univeristy of Wisconsin w Madison twierdzi, że szkoły powinny używać gier wideo w celu przygotowania dzieci do rywalizacji w pracy, gdzie żonglowanie sprawnością w świecie nowoczesnych technologii jest wymagane każdego dnia.

“Ludzie uważają, że sposób w jaki uczymy dzieci w szkołach, jest naturalną i jedyną możliwością przekazywania wiedzy” mówi Shaffer, autor książki: “Jak gry komputerowe pomagają dzieciom w nauce” (“How Computer Games Help Children Learn”). “Młodzi ludzie w Stanach Zjednoczonych przygotowywani są do standardowej pracy, w świecie, który ukarze tych, co nie potrafią być innowacyjni.

Shaffer narzeka, że młodzi pracownicy muszą od pierwszego dnia odnaleźć się w nowej pracy, muszą rywalizować, z doświadczonymi pracownikami z całego świata posiadającymi lata praktyki. Z tego powodu dzieci powinny mieć szansę zastosowania swoich wrodzonych zdolności w symulacjach. Obecny system edukacyjny zaprojektowano na początku XIX wieku dla ludzi żyjących w cywilizacji przemysłowej, a nie dla ludzi żyjących wśród nowoczesnych technologii.

Shaffer uważa, że jego sposoby mogłyby również pomóc Stanom Zjednoczonym w rywalizacji z szybko rozwijającymi się azjatyckimi tygrysami takimi jak Indie czy Chiny. Rządy Wielkiej Brytanii i Singapuru popierają wysiłek zmierzający do stosowania gier wideo i innych nowoczesnych technologii w nauczaniu.

Shaffer i jego zespół opracowali listę gier pomagających studentom nauczyć się myśleć jak inżynierowie, planiści, dziennikarze, architekci itd. Lista tych gier znajduje się tutaj: http://www.epistemicgames.com/eg/?cat=5.

W marcu 2006 roku Shaffer i jego zespół rozpoczęli współpracę ze szkołą w Madison w stanie Wisconsin, a pod koniec roku z jedną ze szkół w Chicago.

“Są złe gry, tak jak są złe książki. Dlatego dorośli, którzy dbają o to, czego dzieci się uczą powinni podszkolić się w kwestii gier, co więcej, powinni zacząć myśleć o zmianie sposobów nauczania w cyfrowej erze globalnej konkurencji” twierdzi Shaffer.

Reuters - DC
Autor artykułu:
Reuters - DC
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"