o2.pl przed Gazeta.pl, Netflix i TikTok z rekordami w mobile’u (Mediapanel z listopada)

W listopadzie serwisy i aplikacje Grupy Allegro miały więcej użytkowników niż przeglądarkowy Facebook, a o2.pl wyprzedziło Gazeta.pl. Rekordowe wyniki osiągnęły aplikacje mobilne Netflixa i TikToka.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel strony i aplikacje Grupy Google w listopadzie br. zanotowały 28,67 mln użytkowników i 96 proc. zasięgu, wobec 28,7 mln internautów i 97 proc. zasięgu. Spadek zanotował też zajmujący drugą pozycję YouTube (jako serwis www i aplikacja mobilna): liczba odwiedzających zmalała z 26,03 do 25,81 mln, a zasięg z 88 do 86,5 proc.

Wyniki Grupy Ringier Axel Springer Polska zmieniły się nieznacznie: liczba użytkowników zmniejszyła się z 23,44 do 23,42 mln, a zasięg z 79,2 do 78,5 proc.

Grupa Allegro przed Facebookiem, w górę serwisy radiowe i elektromarkety

Serwisy i aplikacje Grupy Allegro osiągnęły wzrost liczby internautów z 21,83 do 22,51 mln i zasięgu z 73,8 do 75,4 proc. W efekcie wysunęła się przed przeglądarkowego Facebooka, w którym liczba odwiedzających zmalała z 21,98 do 21,75 mln, a zasięg z 74,3 do 72,9 proc.

Zmniejszyły się wyniki kilku kolejnych wydawców z zestawienia: Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek liczby użytkowników z 20,54 do 20,47 mln, Grupa Agora - z 18,07 do 17,87 mln, Grupa OLX - z 18,06 do 17,87 mln.

W przypadku Grupy Edipresse liczba internautów poszła w górę z 9,46 do 9,91 mln, a zasięg z 32 do 33,2 proc. Sporo zyskali też nadawcy radiowi: Grupa Eurozet zanotowała wzrost z 11,54 do 11,77 mln użytkowników, a Grupa RMF - z 9,02 do 9,34 mln.

Przedświąteczny sezon zakupowy przełożył się na wyniki czołowych sklepów internetowych ze sprzętem RTV i AGD. Na Mediaexpert.pl liczba internautów zwiększyła się z 9,86 do 12,19 mln, a do pierwszej dwudziestki wskoczyło Euro.com.pl z 9,57 mln użytkowników.

W Polsce jest 29,7 mln internautów

W listopadzie w badaniu Mediapanel łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln (o 0,1 mln więcej niż w październiku), a tych korzystających z internetu codziennie - na 24,8 mln (też o 0,1 mln więcej niż przed miesiącem).

grafika

Ceneo.pl przed OLX.pl, a o2.pl przed Gazeta.pl

Google.com zanotowało w listopadzie 27,71 mln polskich internautów i 92,8 proc. zasięgu (wobec 27,63 mln i 93,4 proc. w październiku), a Google.pl - 10,73 mln użytkowników i 35,9 proc. zasięgu (wobec 10,55 mln i 35,7 proc. miesiąc wcześniej).

Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 21,98 do 21,75 mln użytkowników, a YouTube.com - z 21,62 do 21,06 mln. Natomiast większość pozostałych serwisów osiągnęła znaczące wzrosty. Na Onet.pl liczba internautów zwiększyła się z 19,53 do 19,84, na Allegro.pl - z 17,85 do 18,56 mln, a na WP.pl - z 16,06 do 16,49 mln.

Ceneo.pl dzięki wzrostowi z 12,68 do 13,13 mln użytkowników wyprzedziło OLX.pl (w górę z 12,86 do 12,89 mln), natomiast o2.pl osiągnęło wzrost z 12,29 do 12,39 mln internautów i wysunęło się przed Gazeta.pl (spadek z 12,33 od 12,3 mln).

grafika

YouTube i Facebook ze spadkami na komputerach

Na komputerach Grupa Google osiągnęła wzrost liczby internautów z 22,24 do 22,73 mln i zasięgu z 75,2 do 76,1 proc.

Natomiast YouTube zanotował spadek z 16,16 do 15,85 mln użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - z 15,58 do 14,84 mln. Wyniki wydawców z kolejnych znacząco się zwiększyły. Grupa Allegro osiągnęła wzrost z 12,67 do 13,43 mln internautów, Grupa Wirtualna Polska - z 12,36 do 12,68 mln, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 11,52 do 11,92 mln, a Grupa Polsat-Interia - z 8,69 do 8,95 mln.

grafika

Netflix przed Instagramem

Na Google.com liczba internautów na komputerach zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 21,83 do 22,32 mln, a na Google.pl - z 8,79 do 8,82 mln. Allegro.pl osiągnęło wzrost z 11,56 do 12,49 mln, WP.pl - z 8,37 do 8,84 mln, a Onet.pl - z 8,29 do 8,59 mln.

Mediaexpert.pl dzięki wzrostowi z 4,9 do 6,07 mln odwiedzających wyprzedził Ceneo.pl (w górę z 5,69 do 5,73 mln). Natomiast Netflix zanotował wzrost z 4,55 do 4,82 mln i wyprzedził przeglądarkowego Instagrama (w górę z 4,56 do 4,67 mln) i Microsoft.com (spadek z 4,85 do 4,79 mln).

grafika

Allegro, Facebook i Mediaexpert.pl z dużymi wzrostami w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała niewielki spadek: z 25,9 do 25,87 mln użytkowników i z 87,5 do 86,7 proc. zasięgu. Zmalały też wyniki m.in. Grupy Polsat-Interia (z 18,75 do 18,68 mln), Grupy Agora (z 16,95 do 16,83 mln) i Grupy OLX (z 16,53 do 16,27 mln).

Za to w serwisach i aplikacjach Grupy Allegro liczba internautów zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 18,85 do 19,7 mln, w przeglądarkowym Facebooku - z 15,48 do 16,5 mln, a na Mediaexpert.pl - z 7,16 do 9,44 mln.

grafika

Allegro.pl przed WP.pl

Google.pl w mobile’u osiągnęło wzrost liczby internautów z 22,92 do 23,07 mln i zasięgu z 77,5 do 77,3 proc. Na Onet.pl liczba użytkowników poszła w górę z 17,85 do 18,48 mln, na Facebok.com - z 15,48 do 16,5 mln, a na Allegro.pl - z 14,1 do 14,94 mln.

Ten ostatni serwis wyprzedził WP.pl, w której liczba odwiedzających zwiększyła się z 14,19 do 14,64 mln. Z kolei Gazeta.pl zanotowała spadek z 11,93 do 11,85 mln użytkowników.

grafika

Już ponad 10 mln użytkowników aplikacji Netflixa

Czołówka rankingu aplikacji mobilnych jest zdominowana przez te należące do Google’a i Mety (czyli do niedawna koncernu Facebook). Aplikacja Google przy minimalnym wzroście liczby użytkowników (z 23,42 do 23,49 mln) zanotowała spadek zasięgu z 79,2 do 78,7 proc.

Aplikacja YouTube’a osiągnęła wzrost z 21,93 do 22,25 mln użytkowników, Facebooka - z 21,85 do 22,07 mln, a Messenger - z 21,05 do 21,48 mln. Natomiast Mapy Google zanotowały spadek z 18,86 do 18,65 mln, a aplikacja Gmaila - z 17,66 do 17,53 mln, a Dysk Google - z 13,67 do 13,53 mln. Zmalały też wyniki aplikacji Instagrama - z 11,69 do 11,55 mln.

Z kolei aplikacja Netflixa osiągnęła wzrost z 9,74 do 10,3 mln internautów, a TikTok - z 9,1 do 9,34 mln. Obie zanotowały swoje rekordowe wyniki.

grafika

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu, czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, zdecydowanym liderem pozostaje Allegro. Jego aplikacja osiągnęła wzrost miesiąc do miesiąca z 9,29 do 9,75 mln użytkowników.

W aplikacji Jakdojade liczba internautów zmalała z 2,28 do 2,21 mln, w aplikacji Playera - z 1,42 do 1,29 mln, w Nowej Poczcie Interia - z 1,12 do 1,09 mln, a w aplikacji TVP Sport - z 714,6 do 551,9 tys.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"