Według badania Mediapanel strony i aplikacje Grupy Google w listopadzie br. zanotowały 28,67 mln użytkowników i 96 proc. zasięgu, wobec 28,7 mln internautów i 97 proc. zasięgu. Spadek zanotował też zajmujący drugą pozycję YouTube (jako serwis www i aplikacja mobilna): liczba odwiedzających zmalała z 26,03 do 25,81 mln, a zasięg z 88 do 86,5 proc.
Wyniki Grupy Ringier Axel Springer Polska zmieniły się nieznacznie: liczba użytkowników zmniejszyła się z 23,44 do 23,42 mln, a zasięg z 79,2 do 78,5 proc.
Grupa Allegro przed Facebookiem, w górę serwisy radiowe i elektromarkety
Serwisy i aplikacje Grupy Allegro osiągnęły wzrost liczby internautów z 21,83 do 22,51 mln i zasięgu z 73,8 do 75,4 proc. W efekcie wysunęła się przed przeglądarkowego Facebooka, w którym liczba odwiedzających zmalała z 21,98 do 21,75 mln, a zasięg z 74,3 do 72,9 proc.

Zmniejszyły się wyniki kilku kolejnych wydawców z zestawienia: Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek liczby użytkowników z 20,54 do 20,47 mln, Grupa Agora - z 18,07 do 17,87 mln, Grupa OLX - z 18,06 do 17,87 mln.
W przypadku Grupy Edipresse liczba internautów poszła w górę z 9,46 do 9,91 mln, a zasięg z 32 do 33,2 proc. Sporo zyskali też nadawcy radiowi: Grupa Eurozet zanotowała wzrost z 11,54 do 11,77 mln użytkowników, a Grupa RMF - z 9,02 do 9,34 mln.
Przedświąteczny sezon zakupowy przełożył się na wyniki czołowych sklepów internetowych ze sprzętem RTV i AGD. Na Mediaexpert.pl liczba internautów zwiększyła się z 9,86 do 12,19 mln, a do pierwszej dwudziestki wskoczyło Euro.com.pl z 9,57 mln użytkowników.
W Polsce jest 29,7 mln internautów

W listopadzie w badaniu Mediapanel łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln (o 0,1 mln więcej niż w październiku), a tych korzystających z internetu codziennie - na 24,8 mln (też o 0,1 mln więcej niż przed miesiącem).
Ceneo.pl przed OLX.pl, a o2.pl przed Gazeta.pl
Google.com zanotowało w listopadzie 27,71 mln polskich internautów i 92,8 proc. zasięgu (wobec 27,63 mln i 93,4 proc. w październiku), a Google.pl - 10,73 mln użytkowników i 35,9 proc. zasięgu (wobec 10,55 mln i 35,7 proc. miesiąc wcześniej).

Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 21,98 do 21,75 mln użytkowników, a YouTube.com - z 21,62 do 21,06 mln. Natomiast większość pozostałych serwisów osiągnęła znaczące wzrosty. Na Onet.pl liczba internautów zwiększyła się z 19,53 do 19,84, na Allegro.pl - z 17,85 do 18,56 mln, a na WP.pl - z 16,06 do 16,49 mln.
Ceneo.pl dzięki wzrostowi z 12,68 do 13,13 mln użytkowników wyprzedziło OLX.pl (w górę z 12,86 do 12,89 mln), natomiast o2.pl osiągnęło wzrost z 12,29 do 12,39 mln internautów i wysunęło się przed Gazeta.pl (spadek z 12,33 od 12,3 mln).
YouTube i Facebook ze spadkami na komputerach

Na komputerach Grupa Google osiągnęła wzrost liczby internautów z 22,24 do 22,73 mln i zasięgu z 75,2 do 76,1 proc.
Natomiast YouTube zanotował spadek z 16,16 do 15,85 mln użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - z 15,58 do 14,84 mln. Wyniki wydawców z kolejnych znacząco się zwiększyły. Grupa Allegro osiągnęła wzrost z 12,67 do 13,43 mln internautów, Grupa Wirtualna Polska - z 12,36 do 12,68 mln, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 11,52 do 11,92 mln, a Grupa Polsat-Interia - z 8,69 do 8,95 mln.
Netflix przed Instagramem

Na Google.com liczba internautów na komputerach zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 21,83 do 22,32 mln, a na Google.pl - z 8,79 do 8,82 mln. Allegro.pl osiągnęło wzrost z 11,56 do 12,49 mln, WP.pl - z 8,37 do 8,84 mln, a Onet.pl - z 8,29 do 8,59 mln.
Mediaexpert.pl dzięki wzrostowi z 4,9 do 6,07 mln odwiedzających wyprzedził Ceneo.pl (w górę z 5,69 do 5,73 mln). Natomiast Netflix zanotował wzrost z 4,55 do 4,82 mln i wyprzedził przeglądarkowego Instagrama (w górę z 4,56 do 4,67 mln) i Microsoft.com (spadek z 4,85 do 4,79 mln).
Allegro, Facebook i Mediaexpert.pl z dużymi wzrostami w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała niewielki spadek: z 25,9 do 25,87 mln użytkowników i z 87,5 do 86,7 proc. zasięgu. Zmalały też wyniki m.in. Grupy Polsat-Interia (z 18,75 do 18,68 mln), Grupy Agora (z 16,95 do 16,83 mln) i Grupy OLX (z 16,53 do 16,27 mln).
Za to w serwisach i aplikacjach Grupy Allegro liczba internautów zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 18,85 do 19,7 mln, w przeglądarkowym Facebooku - z 15,48 do 16,5 mln, a na Mediaexpert.pl - z 7,16 do 9,44 mln.
Allegro.pl przed WP.pl
Google.pl w mobile’u osiągnęło wzrost liczby internautów z 22,92 do 23,07 mln i zasięgu z 77,5 do 77,3 proc. Na Onet.pl liczba użytkowników poszła w górę z 17,85 do 18,48 mln, na Facebok.com - z 15,48 do 16,5 mln, a na Allegro.pl - z 14,1 do 14,94 mln.
Ten ostatni serwis wyprzedził WP.pl, w której liczba odwiedzających zwiększyła się z 14,19 do 14,64 mln. Z kolei Gazeta.pl zanotowała spadek z 11,93 do 11,85 mln użytkowników.
Już ponad 10 mln użytkowników aplikacji Netflixa
Czołówka rankingu aplikacji mobilnych jest zdominowana przez te należące do Google’a i Mety (czyli do niedawna koncernu Facebook). Aplikacja Google przy minimalnym wzroście liczby użytkowników (z 23,42 do 23,49 mln) zanotowała spadek zasięgu z 79,2 do 78,7 proc.
Aplikacja YouTube’a osiągnęła wzrost z 21,93 do 22,25 mln użytkowników, Facebooka - z 21,85 do 22,07 mln, a Messenger - z 21,05 do 21,48 mln. Natomiast Mapy Google zanotowały spadek z 18,86 do 18,65 mln, a aplikacja Gmaila - z 17,66 do 17,53 mln, a Dysk Google - z 13,67 do 13,53 mln. Zmalały też wyniki aplikacji Instagrama - z 11,69 do 11,55 mln.
Z kolei aplikacja Netflixa osiągnęła wzrost z 9,74 do 10,3 mln internautów, a TikTok - z 9,1 do 9,34 mln. Obie zanotowały swoje rekordowe wyniki.
Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu, czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, zdecydowanym liderem pozostaje Allegro. Jego aplikacja osiągnęła wzrost miesiąc do miesiąca z 9,29 do 9,75 mln użytkowników.
W aplikacji Jakdojade liczba internautów zmalała z 2,28 do 2,21 mln, w aplikacji Playera - z 1,42 do 1,29 mln, w Nowej Poczcie Interia - z 1,12 do 1,09 mln, a w aplikacji TVP Sport - z 714,6 do 551,9 tys.











