Od stycznia w Sport.pl artykuły z wykorzystaniem algorytmów treści

Redakcja Sport.pl (Agora) w styczniu przyszłego roku uruchomi projekt, w ramach którego będzie tworzyć materiały z wykorzystaniem algorytmów do tworzenia informacji prasowych. - Treści tworzone dzięki algorytmom nie będą zamiast tych tradycyjnych, one mają być ich uzupełnieniem - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Marcin Gadziński, wydawca Sport.pl.

asz
asz
Udostępnij artykuł:

Jak mówi Marcin Gadziński, algorytmy do tworzenia treści to widoczny trend we współczesnym internecie. - Sport jest do tego żyznym gruntem, ponieważ w dużej mierze opiera się na różnych statystykach, danych, często dostępnych w real timie, a treści statystyczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Gadziński. - Do ich opracowywania i przerabiania na kontent, a czasem są to biliony danych, można zamiast dziennikarzy wykorzystać algorytmy, które automatycznie będą generowały treści - dodaje Gadziński.

Jak tłumaczy, te algorytmy nie są robotami, nie będą tworzyć artykułów, choć na Zachodzie rzeczywiście niektórzy dostawcy kontentu do tego je wykorzystują. - W naszym przypadku będą to raczej opracowania statystyk, infografik, animacji, rankingów, które będą się tworzyły automatycznie, dzięki zadanemu algorytmowi - mówi Gadziński. Jako przykład takiego zastosowania wydawca podaje relację z meczu piłkarskiego. - Nie będziemy potrzebować dziennikarza, który usiądzie i stworzy specjalną stronę poświęconą temu meczowi. Ona może się tworzyć sama, na podstawie danych dostarczanych na temat jednej i drugiej drużyny - zaznacza Gadziński. - Po spotkaniu, jeśli mamy dostęp do statystyk dotyczących poszczególnych piłkarzy, w formie wizualnej można pokazać podsumowanie spotkania - tłumaczy Marcin Gadziński.

Jak podkreśla wydawca, treści tworzone dzięki algorytmom nie będą zamiast tych tradycyjnych. - One mają być ich uzupełnieniem, poszerzeniem - podkreśla Gadziński.

Podobne rozwiązania wykorzystują już największe redakcje i agencje informacyjne na świecie. Dwa lata temu Agencja Associated Press podpisała umowę z firmą Automated Insights na uruchomienie systemu automatycznego tworzenia informacji prasowych. AP wykorzystuje roboty do pisania artykułów z branży finansowej w oparciu o informacje dostarczane w raportach przez poszczególne firmy. Za pomocą algorytmów agencja automatycznie tworzy też depesze sportowe.

Wdrażaniem automatycznych systemów tworzenia informacji prasowych przez specjalne algorytmy zajmuje się także Narrative Science, producent platformy o nazwie Quill. Jest ona wykorzystywana przez „Forbesa” do dostarczania codziennych raportów z rynków finansowych i działa na podobnej zasadzie jak rozwiązanie opracowane przez Automated Insights.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"