Odświeżona Viva zyskała, ale dogoniła ją Eska TV

W pierwszych dniach po odświeżeniu średnia widownia kanału Viva Polska była wyższa niż tydzień wcześniej, ale spadek jej udziałów nastąpił w młodszej grupie widzów. Tam Vivę przegoniła już Eska TV.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Nowe programy kosztem muzyki i odświeżoną oprawę Viva wprowadziła we wtorek 17 lipca br. (więcej na ten temat). W ciągu pierwszych sześciu dni emisji kanał zanotował 0,52 proc. udziału w grupie wszystkich widzów. To więcej niż tydzień wcześniej, gdy udział Vivy wynosił 0,43 proc. Spadek wyniku z 1,33 proc. do 1,19 proc. nastąpił jednak w docelowej grupie młodzieżowej stacji, czyli wśród osób w wieku od 13-29 lat.

Vivę dogoniła nadająca w ramach naziemnej telewizji cyfrowej Eska TV. Jej udział w 4+ także wyniósł 0,52 proc.. Natomiast grupie młodszych widzów Esce udało się przegonić Vivę, bo jej udział wyniósł 1,67 proc. Nadal słabiej od Vivy radzi sobie telewizja 4fun.tv (0,37 proc. w grupie 4+).

Najważniejszymi nowościami w odświeżonej Vivie są serial animowany „Futurama” oraz program „Webnięci”. Pierwsze cztery odcinki „Futuramy”, nadawanej w dni powszednie o 21.30, miały 33,6 tys. widzów przy udziale w 4+ na poziomie 0,25 proc. To więcej niż tydzień wcześniej, gdy kanał w tym paśmie śledziło 23,6 tys. osób, a jego udział wynosił 0,19 proc. Spadek nastąpił jednak w grupie 13-29 - z 0,57 proc. na 0,42 proc. „Futurama” ma więcej widzów niż nadawane w tym czasie muzyczne pasma w Eska TV czy 4fun.tv.

Z kolei emitowany premierowo o 22.30 program Tedego i Piotra Kędzierskiego „Webnięci” gromadził w pierwszym tygodniu emisji średnio 19 tys. widzów, co przekładało się na 0,20 proc. udziału w 4+ i 0,52 proc. w 16-49. Tydzień wcześniej Vivę w tym paśmie oglądało 18,7 tys. widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 0,21 proc. i 0,84 proc. W czasie nadawana „Webniętych” Viva wygrywa z 4fun.tv, ale przegrywa z Eska TV (dane programu bez pierwszego wydania z 17 lipca br.).  

- Od zmian na Vivie upłynął niecały tydzień, a więc za wcześnie jeszcze, aby ocenić, jak nowości przyjmą na stałe widzowie oraz do których programów przekonają się najbardziej. To, co nas najbardziej cieszy, to wyraźny wzrost ratingów w prime timie (godziny 18-22) - w grupie 13-29 o 40 proc., a w 16-49 - prawie 70 proc. w porównaniu do dwóch ubiegłych tygodni - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Adamska, dyrektor programowa kanału Viva Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"