W okresie Black Friday klienci chętniej odwiedzali centra handlowe

W tygodniu kampanii Black Friday (19-25 listopada) odwiedzalność 130 polskich centrów handlowych wzrosła o 13,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z roku 2016 oraz o 8,9 proc. w porównaniu do wyników z 2017 roku. Oznacza to, że w tym roku galerie przyciągnęły o 1,1 mln więcej klientów niż dwa lata temu - pokazują badania Retail Institute.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Black Friday czyli Czarny Piątek, to okres promocji zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Organizowany jest co roku, w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia.

W Ameryce Północnej uznawany jest za dzień największych w roku wyprzedaży i obniżek cen, jest również kojarzony z rozpoczęciem przedświątecznych zakupów. W Polsce zjawisko to znane jest szerzej od 2016 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/black-friday-promocje-po-polsku-owczy-ped-i-moda-zza-oceanu ##

Świadczy o tym choćby wzrost liczby klientów, którzy w czasie czarnopiątkowych promocji udają się do centrów handlowych. W porównaniu z 2017, w tym  roku odwiedzalność galerii handlowych w czasie Black Fiday była wyższa o 8,9 proc., a w porównaniu do 2016 aż o 13,8 proc.

- Największy, 22,9 proc. wzrost frekwencji, odnotowały centra bardzo duże (mające ponad 40 000 m2 powierzchni wynajmu) oraz te, których dominującą ofertę stanowi moda oraz usługi (+16,5 proc. ). Co jest dość zaskakujące, centra małe i średnie odnotowały w tym roku spadki frekwencji na poziomie ok -3,5 proc. W tym samym czasie obroty, od piątku do niedzieli, wg wstępnych szacunków ekspertów RI, były dwukrotnie wyższe, niż w poprzedni weekend - ocenia Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mniej-klientow-centrow-handlowych-winien-niedzielny-zakaz-handlu,7171207912712321a ##

Black Friday coraz bardziej polski

Według ekspertów Retail Institute, w ciągu najbliższych lat, akcje Black Friday zyskają w Polsce własny, lokalny charakter. Nasi handlowcy rozszerzają Czarny Piątek do „Black Week" lub w „Black Weekend". Wiele firm rozpoczęło obniżki cen przed 23. listopada i wydłużyło je o kolejny tydzień, otwierany kampaniami wyprzedażowymi sklepów online, „Cyber Monday".

- W odróżnieniu do Ameryki Północnej i większości krajów europejskich, w których kampania Black Friday dotyczy wybranego asortymentu, a jej celem jest wyprzedanie stanów magazynowych i towarów wolniej rotujących, w Polsce obniżki obejmowały, z wyjątkami, cały asortyment, i sięgały 30-50 proc.  w branży modowej oraz 20 proc.  w sektorze zdrowia i urody - podsumowują eksperci Retail Institute.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska