Subskrybenci najbardziej zadowoleni z HBO Max i Disney+

Choć Netflix jest najpopularniejszym serwisem streamingowym na świecie, to spośród największych platform, amerykańscy subskrybenci są najbardziej zadowoleni z HBO Max i Disney+. Takie dane przyniosło badanie firmy Whip Media, zajmującej się dostarczaniem oprogramowania dla światowych przedsiębiorstw z branży rozrywkowej.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Subskrybenci najbardziej zadowoleni z HBO Max i Disney+

Raport o satysfakcji subskrybentów serwisów streamingowych został oparty na wynikach ankiety przeprowadzonej na prawie 2,5 tys. respondentów z USA. Wzięto pod uwagę główne platformy działające na amerykańskim rynku, czyli Netflix, Disney+, HBO Max, Apple TV+, Hulu, Peacock, Paramount+, Amazon Prime Video i Discovery +.

Autorzy badania analizują co widzowie lubią i czego nie lubią w najpopularniejszych usługach SVoD. Zarówno w przypadku HBO Max, jak i Disney+, ich silne biblioteki oryginalnych treści odegrały ważną rolę w osiągnięciu wysokiego poziomu zadowolenia widzów. HBO Max zajął pierwsze miejsce w rankingu SVoD pod względem jakości oryginalnych treści, różnorodności oryginalnych treści i postrzeganej wartości usługi. Tuż za nim uplasował się Disney+.

Netflix oceniany lepiej niż przed rokiem

Choć wielu ekspertów krytykuje w ostatnich miesiącach nowe produkcje Netfliksa, to serwis osiągnął sukces pod względem zadowolenia widzów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Nadal zajmuje też pierwsze miejsce zarówno pod względem ogólnych doświadczeń użytkownika, jak i rekomendacji dotyczących treści dla subskrybentów. Jeśli chodzi o nowych graczy, zarówno Paramount+, jak i Peacock osiągnęły niewielki wzrost satysfakcji w porównaniu z ubiegłym rokiem. Konsumenci ocenili jakość oryginalnych produkcji Paramount+ na równi z Hulu. Peacock plasuje się niżej, ale jego biblioteka, napędzana przez „The Office”, jest mocną stroną platformy.

Decyzja Netflix o podwyżce cen subskrypcji na początku tego roku była głównym powodem, dla którego część klientów anulowało subskrypcję. Aż 69 proc. z nich wskazało to jako powód rezygnacji. Największy serwis na świecie zajmuje ostatnie miejsce w branży pod względem postrzeganej wartości usługi. Netflix przoduje jednocześnie w rankingu niezbędnych usług.  31 proc. respondentów twierdzi, że zachowałoby ten serwis, gdyby mogło wybrać tylko 1 subskrypcję SVoD.

Wynik Netfliksa w tej kategorii jest słabszy o 10 punktów procentowych w porównaniu z 2021 roku. W tym samym czasie pod względem niezbędności zyskały HBO Max i Disney+.

94 proc. badanych zadowolonych lub bardzo zadowolonych z HBO Max

HBO Max jest liderem w branży pod względem zadowolenia klientów, a 94 proc. respondentów stwierdziło, że jest „zadowolonych” lub „bardzo zadowolonych” z usługi. Netflix, który zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w 2021 r., spadł na czwarte miejsce w 2022 r. (z 80 proc.) za Disney+ (88 proc.) i Hulu (87 proc.). Apple TV+  zyskał najwięcej w oczach klientów w 2022 r., co pokazuje wzrost o 14 punktów procentów. Pomógł mu on serwisowi wyprzedzić usługi takie jak Amazon Prime Video, Peacock i Discovery +. Serwis HBO Max w Polsce jest dostępny od 8 marca, natomiast Disney+ nad Wisłą zadebiutował 14 czerwca.

- Jako branża jesteśmy mocno skoncentrowani na liczbie subskrybentów i udziale w rynku, ale mniej mówi się o tym, jak konsumenci postrzegają platformy i ich oferty - powiedział Eric Steinberg, kierownik ds. badań w Whip Media. - Badając satysfakcję z konkretnych elementów produktu, platformy i ich dostawcy mogą zrozumieć, jak lepiej służyć swoim klientom - dodał.

W raporcie przeanalizowano szeroki zakres cech platformy, w tym różnorodność i jakość oryginalnych i pozoztałych seriali, filmów, doświadczenia użytkownika, systemy rekomendacji programów i inne aspekty działalności poszczególnych serwisów. 

Raport Whip Media został oparty na odpowiedziach ankietowych od 2 460 użytkowników aplikacji Smart TV w USA (18-54 lata) w okresie od 29 kwietnia do 4 maja 2022 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"