Netflix to 56 proc. streamingu w Polsce. Sweet.TV przed Polsat Box Go i SkyShowtime

W sierpniu Netflix nieznacznie zwiększył swój udział w czasie korzystania ze streamingu, pozostaje zdecydowanym liderem na polskim rynku. Przy czym na dłużej przyciągała internautów aplikacja Sweet.TV, wyprzedzając m.in. Polsat Box Go, SkyShowtime i CDA Premium.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Netfliksa, jako stronę www oraz aplikację na urządzenia mobilne (bez smart TV, nieobjętych badaniem), odwiedziło 10,72 mln polskich internautów, co dało 36,29 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 42 minuty i 37 sekund, co przełożyło się na 55,75 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform ze streamingiem wideo.

Kolejne miejsca od miesięcy zajmują inne globalne platformy, obecne w Polsce od ub.r. Disney+ zanotował 3,69 mln użytkowników, 2 godziny, 19 minut i 18 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 7,8 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a HBO Max - 2,87 mln odwiedzających, 2 godziny, 35 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 6,8 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.

Prawie 7 godzin na Sweet.TV

Pod względem średniego czasu korzystania najlepszy wynik osiągnęła wywodząca się ze Słowacji platforma Sweet.TV ze streamingiem stacji telewizyjnych, w Polsce dostępna od października ub.r. W sierpniu przyciągnęła 448,4 tys. polskich użytkowników (to 1,52 proc. zasięgu), każdego średnio na 6 godzin, 45 minut i 30 sekund, co przełożyło się na 2,76 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/disney-podwyzka-4k-ultra-hd-dolby-atmos-pakiet-z-reklamami-ceny-jak-ogladac,7169488229963393a ##

W tej ostatniej statystyce Sweet.TV wyprzedziła m.in. obie platformy streamingowe Cyfrowego Polsatu. Działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go zanotował 1,43 mln użytkowników, 4,83 proc. zasięgu, godzinę, 34 minuty i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 2,05 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a oferujący treści za darmo Polsat Go (zamknięty z końcem sierpnia) - 748,8 tys. odwiedzających, 2,53 proc. zasięgu, godzinę, 58 minut i 25 sekund spędzonych średnio przez użytkownika oraz 1,35 proc. udziału w łącznym czasie.

Niżej niż Sweet.TV są też dwie inne witryny. SkyShowtime, obecny w Polsce od lutego br., odwiedziło 1,67 mln internautów (5,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 57 minut i 18 sekund, co dało 1,45 proc. udziału w łącznym czasie korzystania. Z kolei CDA Premium przyciągnął 1,52 mln internautów (5,14 proc. zasięgu), każdego średnio na 60 minut i 11 sekund, notując 1,39 proc. udziału.

CDA Premium to jedyna platforma w rankingu, której właściciel, z racji obecności na giełdzie regularnie, publikuje dane o sprzedaży subskrypcji. Na koniec czerwca br. oferta (licząc z pakietem startowym i podstawowym opcji CDA TV obejmującej streaming stacji telewizyjnych) miała 501 tys. aktywnych subskrypcji, co wobec 423 tys. rok wcześniej daje wzrost o 18,4 proc.

TVP VOD i Player nad Prime Video

W czołówce oprócz Netfliksa, Disney+, HBO Max i SkyShowtime jest jeszcze jedna globalna platforma. Prime Video, należący do Amazona, odwiedziło 1,93 mln internautów (6,52 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 56 minut i 22 sekundy, co dało 3,4 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

Wyżej są platformy dwóch dużych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotowała 2,09 mln użytkowników, 7,06 proc. zasięgu, 2 godziny, 47 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 5,32 proc. udziału w łącznym czasie, a Player (TVN Warner Bros. Discovery) - 2,67 mln odwiedzających, 9,02 proc. zasięgu, 2 godziny, 9 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania oraz 5,26 proc. udziału w łącznym czasie.

Z kolei Canal+ online przyciągnął 2,45 mln internautów (co dało 8,29 proc. zasięgu), każdego średnio po godzinę, 29 minut i 54 sekundy, oraz zanotował 3,34 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.

grafika

W porównaniu z lipcem Netflix zyskał 15,2 tys. użytkowników (0,1 proc. w górę) oraz 9 minut i 14 sekund spędzonych średnio przez każdego (2,8 proc.), co dało wzrost udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu o 0,52 pkt proc., czyli 0,9 proc.

Disney+ osiągnął wzrost o 70,6 tys. odwiedzających (1,9 proc.), minutę i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1,3 proc.) oraz 0,09 pkt proc. udziału w łącznym czasie korzystania (1,2 proc.), a HBO Max przy spadku liczby użytkowników o 347,5 tys. (10,8 proc.) i wzroście średniego czasu o 21 minut i 3 sekundy (15,6 proc.) zwiększył swój udział o 0,08 pkt proc. (1,2 proc.).

Mocno w górę poszła odwiedzalność Sweet.TV: o 94,4 tys. użytkowników (26,7 proc.), 2 godziny, 20 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (52,8 proc.) oraz 1,31 pkt proc. udziału w łącznym czasie (90,3 proc.). Z kolei CDA Premium przy wzroście liczby odwiedzających o 299,9 tys. (24,6 proc.) i minimalnym spadku średniego czasu (o 14 sekund, czyli 0,4 proc.) zwiększyło swój udział o 0,25 pkt proc. (21,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-aplikacje-mobilne-w-polsce-dane-z-sierpnia-2023-r,7169486290110593a ##

Udział TVP VOD wzrósł natomiast o 0,48 pkt proc. (9,9 proc.), bo przybyło 185,3 tys. internautów (9,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 21 sekund (2 proc.). Canal+ online zanotował wzrost o 283,3 tys. użytkowników (13,1 proc.), spadek średniego czasu korzystania o 2 minuty i 33 sekundy (2,8 proc.) oraz wzrost udziału w łącznym czasie korzystania o 0,24 pkt proc. (7,7 proc.), SkyShowtime - wzrost o 116,5 tys. odwiedzających (7,5 proc.), 26 sekund średniego czasu (0,8 proc.) i 0,09 pkt proc. udziału (6,6 proc.), a Polsat Go - wzrost o 64,8 tys. użytkowników (9,5 proc.), spadek przeciętnego czasu o 10 sekund (0,1 proc.) i wzrost udziału o 0,1 pkt proc. (8 proc.).

Polsat Box Go i Prime Video w dół

Z kolei Polsat Box Go stracił 27,7 tys. użytkowników (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 34 sekundy (9,2 proc.), przez co jego udział w łącznym czasie korzystania spadł o 0,29 pkt proc. (12,4 proc.).

Udział Playera zmniejszył się o 0,19 pkt proc. (3,5 proc.), ponieważ platforma co prawda zyskała 383 tys. odwiedzających (16,8 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o 24 minuty i 18 sekund (15,7 proc.). Natomiast Prime Video zanotował spadek o 82,5 tys. użytkowników (4,1 proc.), 2 minuty i 33 sekundy średniego czasu korzystania (2,8 proc.) oraz 0,26 pkt proc. (7,1 proc.) udziału w łącznym czasie.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"