Oferta platformy N zastąpi pakiety telewizyjne TP

Na rynku debiutuje wspólna oferta Telekomunikacji Polskiej i platformy N. Od 9 czerwca br. abonenci internetu TP mogą dokupić pakiety platformy N, której oferta zastąpi docelowo dotychczasowe płatne pakiety telewizji TP.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Wprowadzenie łączonej oferty to efekt porozumienia zawartego przez Grupy TP i Grupę TVN w październiku br. (więcej na ten temat). Dzięki umowie, klienci Neostrady TP otrzymają możliwość zakupienia specjalnie dla nich przygotowanego pakietu Witaj HD (liczy w sumie 20 kanałów, w tym 8 w jakości HD) oraz standardowej oferty N składającej się z trzech pakietów promocyjnych: Świat HD, Film HD i Full HD. Wszyscy klienci, którzy skorzystają z łączonej oferty otrzymają rabat wynoszący 6, 10 lub 18 zł miesięcznie. Abonenci N z kolei będą mogli dokupić do swojej oferty internet od TP, na początek będzie to mobilny internet Orange Free (z pakietami danych nawet do 20 GB), a potem Neostrada.

Oferta cenowa łączonej oferty TP i N

Dostęp do platformy N oferowany będzie klientom TP zarówno przez satelitę jak i przez IPTV. W ramach IPTV oferta N z kanałami HD dostępna będzie dla tych klientów, którzy są podłączeni do sieci ADSL o przepustowości co najmniej 9 Mb/s. Jak mówi nam Paweł Galej, szef marketingu usług telewizyjnych w Grupie TP, obecnie taką przepustowość ma 60 proc. sieci zapewniającej dostęp do usługi telewizyjnej. Oferta platformy N zastąpi płatną ofertę telewizyjną TP składającą się z pakietów M i L, które nie będą już oferowane nowym abonentom. - W ciągu dwóch lat wszyscy klienci płatnych pakietów telewizji TP będą musieli zmigrować do platformy N – mówi nam Galej. Bez zmian abonentom oferowany będzie pakiet podstawowy telewizji TP (zawiera kanały darmowe, FTA i kilka płatnych), który jest wliczony już w cenę Neostrady. Dzięki zastąpieniu ofertą N swoich płatnych pakietów, TP zaoszczędzi m.in. na wynajmie transponderów satelitarnych.

Podczas konferencji prezesi TVN i TP podtrzymali prognozę, zgodnie z którą współpraca ma przynieść każdej z firm 100 mln zł korzyści na poziomie EBITDA w ciągu 5 lat.  - Przez osiem miesięcy pracowaliśmy nad sprawami technicznymi. Założenia dotyczące biznesu i warunki umowy się nie zmieniły - mówił prezes TP Maciej Witucki. Spółka ta podtrzymuje też cel osiągnięcia do końca 2012 r. poziomu 3 mln klientów internetu szerokopasmowego i 1 mln klientów usług telewizyjnych. - To bynajmniej nie jest cel nieosiągalny - dodał Witucki. Na koniec marca br. z telewizji TP korzystało 577 tys. abonentów, w tym z pakietów płatnych - 153 tys.

Markus Tellenbach przyznał z kolei, że możliwe jest podwyższenie prognozy liczby abonentów platformy N, która dotychczas zakładała 900 tys. klientów na koniec roku. Po I kwartale br. N miała 830 tys. abonentów.

Wprowadzenie łączonej oferty N i TP wspierać będzie kampania promocyjna obejmująca przede wszystkim telewizję (spot z udziałem Serca i Rozumu) oraz internet (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu