Zmiany na rynku amerykańskim zostają wprowadzone ze skutkiem natychmiastowym. Od teraz wszystkie działania prowadzone przez spółki należące do Ogilvy&Mather (np. Ogilvy One, Ogilvy Public Relations) będą prowadzone jako tzw. jeden P&L (profit&loss) pod kierownictwem nowo mianowanego CEO USA Lou Aversano, dotychczas CEO Ogilvy&Mather w Nowym Jorku.
Oznacza to, że znikają wszystkie submarki, czyli Ogilvy&Mather, Ogilvy One i Ogilvy PR. W ich miejsce pojawia się jedna, zunifikowana marka – Ogilvy Worldwide. Zapoczątkowane na rynku amerykańskim zmiany będą stopniowo wdrażane także na pozostałych rynkach na świecie, w ciągu następnego roku.
Ruch ten jest próbą uporządkowania struktur Ogilvy na świecie, wprowadzenia zmian w zarządzaniu i marketingu, które były powielane we wszystkich spółkach na całym świecie. - Zamiast próbować zarządzać dziesięcioma różnymi markami Ogilvy na świecie, które są oddzielnymi spółkami, a potem próbować ich działania połączyć dla dobra klienta, teraz mówimy „Zacznijmy wszystko od klienta” - wyjaśnia John Seifert.

Reorganizacja zwykle prowadzi do redukcji zatrudnienia. John Seifert zapowiedział jednak, że nie przewiduje znaczących zmian w poziomie zatrudnienia w całej sieci, dlatego że nowa organizacja zakłada wzrost pracy nad projektami.
Dotychczasowi szefowie wybranych spółek m.in. Stuart Smith, globalny CEO Ogilvy PR i Brian Fetherstonhaugh, globalny CEO Ogilvy One dołącza do grona osób zarządzających całej firmy.
Restrukturyzacja sieci Ogilvy rozpoczyna się kilka miesięcy po tym, jak podobny proces przeprowadziła sieć Publicis, w ramach którego np. agencje kreatywne działają pod jedną marką, a domy mediowe pod inną - Publicis Media.











