„Fakty” i „Wiadomości” zyskały widzów. „Teleexpress” stracił ponad 200 tys.

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w październiku br. były „Fakty” TVN, które zanotowały minimalny wzrost widowni. Symboliczny wzrost (36 widzów) odnotowały „Wiadomości”, a najwięcej na głównych antenach stracił „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakty” i „Wiadomości” zyskały widzów. „Teleexpress” stracił ponad 200 tys.

„Fakty” TVN w październiku 2018 roku oglądało średnio 2,91 mln widzów, co zapewniło TVN 21,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 0,02 proc. widzów, czyli 669 oglądających, ale jego udział zmalał z 21,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,11 mln widzów, co przełożyło się na 23 proc. udziału. Było to o 1,27 proc. mniej, niż w październiku 2017 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-pazdziernik-2018-tvn-nowym-liderem,7171205481941121a ##

Drugie były „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność na głównej antenie minimalnie wzrosła - o 36 widzów. W październiku 2018 roku wyniosła ona 2,15 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 14,78 proc. (rok wcześniej było to 14,72 proc.).

Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,67 mln osób, po wzroście o 1,05 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Podium uzupełniają „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 1,99 mln osób, po spadku o 4,96 proc. (104 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w październiku br. oglądało 2,17 mln widzów, czyli o 4,46 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).

Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1, którego widownia na głównej antenie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 12,10 proc. (241 tys. osób) do 1,75 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 21,04 proc. do 19,07 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,21 mln widzów, będąc o 12,47 proc. niższą niż rok temu.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 5,75 proc. do 1,08 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,45 mln osób, po spadku wynoszącym 6,16 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-i-iii-kwartal-2018-tvp1-liderem-pilka-i-skoki-hitem_1 ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to również „Fakty” i „Wiadomości” zanotowały minimalne wzrosty, a na największym minusie też był „Teleexpress”.

W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych anten największe audytorium w październiku br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Wiadomości”, „Teleexpress”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

- Już od dawna zauważamy problemy z wiarygodnością badań Nielsena, według nas wyniki Telewizji Polskiej są zaniżone. Zwłaszcza widoczne jest to w przypadku programów informacyjnych. Ale nawet z tych niekorzystnych dla nas danych wynika, że nasze serwisy mają duże grono wiernych widzów, i dla wielu Polaków są podstawowym źródłem informacji - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl. Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. - Dane z Modelu Oglądalności Rzeczywistej wskazują, że „Wiadomości” TVP są najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce. Silna pozycje rynkową ma także „Teleexpress” i „Panorama”. Widownia jest na wysokim i stabilnym poziomie. Ale cały czas staramy się uatrakcyjniać nasze programy informacyjne żeby pozyskiwać nowych widzów. Stąd m.in. inwestycje w nowe studia: TVP Info oraz „Wiadomości” - dodaje.

grafika

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w październiku 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 11,70 proc. do 1,07 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 820 tys. osób (do góry o 3,01 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (513 tys. widzów; do góry o 12,35 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Największy spadek również i w tym ujęciu zanotował „Teleexpress” - było to 21,88 proc. do 349 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również zyskały widzów: „Fakty” (12,71 proc.), „Wydarzenia” (4,17 proc.) i „Wiadomości” (10,91 proc.), a straciły: „Teleexpress” (21,61 proc.) i „Panorama” (14,15 proc.).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"