Oglądalność Euro 2016 w Europie Środkowo-Wschodniej. Polska na czele

Największe udziały w rynku telewizyjnym wśród wszystkich państw z Europy Środkowo-Wschodniej mecze piłki nożnej z Euro 2016 z udziałem drużyn narodowych notowały w Polsce - wynika z analizy MEC.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Analiza MEC na podstawie danych Nielsen, TNS i Kantar zebranych w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii pokazuje, że mecze Euro 2016 z udziałem drużyn narodowych na terenie państw Europy Środkowo-Wschodniej zdecydowanie największe udziały w widowni telewizyjnej osiągają w Polsce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mecz-polska-portugalia-hitem-euro-2016-spotkanie-ogladalo-16-mln-widzow ##

Każdy mecz podczas Euro 2016 z udziałem Polaków oznaczał przynajmniej 77,59 proc. udziału wszystkich stacji, które go emitowały. Przypomnijmy, że kolejno było to 77,59 proc. (Polska-Irlandia), 80,89 proc. (Polska-Niemcy), 81,69 proc. (Polska-Ukraina), 85,85 proc. (Szwajcaria-Polska), a podczas pojedynku z Portugalczykami wynik ten wyniósł 86,57 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mecze-euro-2016-sledzi-od-1-79-do-14-35-mln-widzow-hitami-pojedynki-polakow ##

W innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej piłka nożna i zmagania narodowych mają zdecydowanie niższe udziały w rynku telewizyjnym. W Słowacji najlepiej oglądany mecz z udziałem narodowej reprezentacji (Słowacja-Rosja) miał udział na poziomie 53,55 proc. W Czechach pojedynek narodowej drużyny z Hiszpanią przyciągnął „tylko” 51,11 proc. telewidzów. W Rumunii mecze z udziałem narodowej reprezentacji największy, bo 57,90 proc. udział zgromadził pojedynek z Francją.

Euro 2016 chętniej oglądane było na Węgrzech - tutaj dwa mecze, z Portugalią i z Belgią miały ponad 60 proc. udziału w widowni telewizyjnej (odpowiednio 65,90 proc. i 64,80 proc.).- Jak pokazuje analiza popularności meczów z udziałem narodowych drużyn, Polakom bliżej jest do Islandczyków. Ta maleńka nacja swoim piłkarzom kibicowała tak gorąco, że spośród osób oglądających w Islandii telewizję w czasie meczu z Anglią tylko dwie setne nie miało włączonego meczu. Jego udział w czasie nadawania sięgał 99,8 proc. - komentuje Anna Lubowska, regionalna szefowa MEC.

Oglądalność Euro 2016 w krajach CEE

Warto dodać, że w Niemczech mecze z udziałem drużyny narodowej gromadziły od początku Euro 2016 kolejno: 68,34 proc. (z Ukrainą), 73 proc. (z Polską), 78,29 proc. (z Irlandią Północną) i 81,17 proc. (ze Słowacją; źródło: MEC na podst. AGF i GfK).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?