TVP ABC z kolejnymi rekordami w marcu. Boomerang zyskał najwięcej

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w marcu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł Boomerang, a najwięcej straciło BBC CBeebies - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z trzeciego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w marcu 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem marca 2017 roku zwiększył się o 44,69 proc. i wyniósł 11,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz trzeci w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.

Drugie miejsce zajął TVN. Jego udział jednak zwiększył się o 15,50 proc. do 9,09 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji lidera. Jego udział zmalał o 20,08 proc. do 8,36 proc.

Oczko niżej znalazł się Puls 2. Kanał ten zanotował spadek udziału o 4,20 proc. do 6,84 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Piąty był Nickelodeon, którego udział zmalał o 20,20 proc. do 5,53 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kanalow-muzycznych-marzec-2018-polo-tv-mtv-music-polska ##

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,69 proc. udziału; spadek o 30,64 proc.) i Cartoon Network (3,18 proc. udziału; - 18,46 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 50,52 proc. do 1,46 proc., pochwalić się mógł Boomerang.

Z kolei najwięcej straciło BBC CBeebies. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 52,87 proc. do 0,74 proc. udziału.

0,13 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

grafika

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w marcu 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,45 proc. (również najwyższy wynik w historii). Zwiększył się on o 35,51 proc.

Drugi był Nickelodeon (w dół o 24,36 proc. do 0,59 proc.), a trzeci - Nick Jr (- 23,53 proc. do 0,39 proc.).

Największy wzrost, wynoszący 38,89 proc. do 0,25 proc., zanotował tutaj Disney Channel. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił Nicktoons - było to 40,91 proc. do 0,13 proc. udziału.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"