Udział TVP Sport w 2023 roku wyniósł 0,97 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 12,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Polsat Sport wyprzedził Eurosport 1
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat Sport. Udział stacji poszedł do góry o 22,03 proc. do poziomu 0,72 proc.
Podium uzupełnia Eurosport 1, który spadł z pozycji wicelidera. Wynik stacji wyniósł 0,65 proc. Zwiększył się o 1,56 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-tv-republika-tvn24-tvp-info,7169449280910977a ##
Największy wzrost odnotował Canal+ Sport 3, którego wynik zwiększył się o 133,33 proc. do 0,07 proc. Stacja awansowała z 12. na 9. miejsce.

Rynek kanałów sportowych wzrósł o 6 proc.
Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w 2023 roku wyniósł 3,35 proc. Względem 2022 roku wzrost wyniósł 1,52 proc.
TVP Sport na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 pierwsze miejsce w 2023 roku zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,79 proc. (spadek o 15,96 proc.).
Drugi był Polsat Sport (0,39 proc.; wzrost o 11,43 proc.). Podium uzupełnia Eurosport 1, który spadł z miejsca drugiego (0,36 proc.; + 2,86 proc.).
W tym ujęciu największy wzrost zanotowała Motowizja - o 400 proc. do 0,05 proc. Z kolei najwięcej straciły tutaj ex aequo Eleven Sports 1 (25 proc. do 0,18 proc.) i Extreme Sports (także 25 proc. do 0,03 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/turniej-czterech-skoczni-2023-2024-ogladalnosc-tvn-eurosport-kto-wygral,7169447701473409a ##
Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł w tej grupie 2,51 proc. (spadek o 1,57 proc.).

W grudniu 2023 roku nowym liderem oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych został Eurosport 1, którego udział w 4+ zwiększył się o 8,62 proc. do 0,63 proc., a w 16-49 - o 12 proc. do 0,28 proc.











