Średnia widownia jedenastej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.20, w okresie od 3 marca do 2 czerwca br.) wyniosła 1,81 mln osób. Przełożyło się to na 12,93 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,49 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-ojca-mateusza-rok-2017-2018-serial-stracil-330-tys-widzow,7171444652873857a ##
Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek. Oglądało go 2,09 mln osób.

Dla porównania, dziewiątą edycję serialu, pokazywaną wiosną ub.r., śledziło średnio 1,98 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie 13,35 proc. w 4+, 7,91 proc. w 16-49 i 10,71 proc. w 16-59. Oznacza to, że widownia serialu zmalała o 170 tys. osób.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-serialu-wojenne-dziewczyny-sezon-2,7171444035344513a ##
TVP1 w paśmie nadawania „Komisarza Alexa” nadal była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP2, która emitowała wówczas gł. „Kocham Cię, Polsko!”, a udział tej stacji wyniósł 12,26 proc. Dalej wśród tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: Polsat (filmy fabularne; 8,82 proc.) oraz TVN („Hipnoza” i filmy; 7,06 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka była czwarta, a w grupie 16-59 stacja zajęła miejsce trzecie.

Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 11” wyniosły 4,71 mln zł. Poprzednia edycja zarobiła z reklam 4,08 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/1-04-mln-widzow-lesniczowki-tvp1-stacja-trzeciego-wyboru,7171444011546241a ##












