Średnia widownia czterech pierwszych odcinków jedenastej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.20, w okresie od 3 do 24 marca br.) wyniosła 1,99 mln osób. Przełożyło się to na 12,91 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,55 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,56 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-pensjonat-nad-rozlewiskiem-serial-tvp1-1-5-mln-widzow ##
Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek. Oglądało go 2,09 mln osób.

Dla porównania, ósmą edycję serialu, pokazywaną wiosną ub.r., po trzech pierwszych odcinkach śledziło średnio 2,42 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie 15,44 proc. w 4+, 9,65 proc. w 16-49 i 12,44 proc. w 16-59. Oznacza to, że widownia serialu zmalała o 430 tys. osób.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-serial-blondynka-sezon-szosty-tvp1 ##
TVP1 w paśmie nadawania „Komisarza Alexa” nadal jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajmuje TVP2, która emituje wówczas „Kocham Cię, Polsko!”, a udział tej stacji wynosi 12,88 proc. Dalej wśród tzw. „wielkiej czwórki” plasują się: Polsat (filmy fabularne; 9,54 proc.) oraz TVN (gł. „Hipnoza”; 6,96 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka jest czwarta, a w grupie 16-59 stacja zajmuje miejsce trzecie.

„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-za-marzenia-nowy-serial-tvp2-traci-widzow ##











