„Fakty” liderem oglądalności w I kwartale, serwisy TVP zyskały najwięcej

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w pierwszym kwartale br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS, które jako jedyne odnotowały spadek. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Panorama” pokazywana w TVP2 i TVP Info, wyraźne zyskały również „Wiadomości” i „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakty” liderem oglądalności w I kwartale, serwisy TVP zyskały najwięcej
Justyna Pochanke; fot.: TVN / Krzysztof Dubiel

„Fakty” TVN i TVN24 BiS w pierwszym kwartale 2020 roku oglądało średnio 3,37 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 23,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 1,24 proc. widzów, czyli 42 tys. oglądających (jedyny spadek w zestawieniu), ale jego udział wzrósł z 23,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym kwartale wyniosła 3,04 mln widzów, a w TVN24 BiS - 331 tys.

W grudniu ub.r. Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów”, szef pionu informacji TVN „postanowił zakończyć pracę zawodową i poświęcić swój czas rodzinie”. Jego stanowisko objął Michał Samul, który współpracował z nim od początku istnienia TVN24. Przez najbliższe miesiące Adam Pieczyński pełni rolę doradcy zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-i-kwartal-2020-tvp1-lider-m-jak-milosc-hit,7170718740620929a ##

Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia dziennika zwiększyła się o 12,10 proc. (356 tys. osób; w ujęciu bezwzględnej zmiany widowni największy wzrost w zestawieniu) do 3,30 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 19,26 proc. do 22,11 proc.

Dziennik w TVP1 śledziło 2,51 mln widzów, a w TVP Info było to 793 tys. osób.

Na ostatnią lokatę podium spadł „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła - o 8,41 proc., czyli o 251 tys. widzów. W pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 3,23 mln osób (2,42 mln w TVP1 i 817 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 28,55 proc. (rok wcześniej było to 26,51 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rosnie-sredni-dobowy-czas-ogladania-telewizji-analiza-nielsena,7170727984998017a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,45 mln osób, po wzroście o 4,04 proc. (95 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 2,16 mln osób, a w Polsacie News było to 293 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 18,98 proc. (największy wzrost w ujęciu procentowym) do 1,98 mln widzów (1,34 mln w Dwójce i 639 tys. w stacji informacyjnej).

- Od marca, w związku z sytuacją COVID-19, obserwujemy z jednej strony zwiększoną konsumpcję mediów, a z drugiej większą liczbę osób poszukujących treści informacyjnych. W tych okolicznościach nadawcy telewizyjni notują zwiększoną widownię programów informacyjnych. Zmiany oglądalności w tym okresie wpłynęły w widoczny sposób na wyniki całego pierwszego kwartału - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Cudny, video group manager w Havas Media Group Polska. - Wzrosty dotyczą różnych segmentów demograficznych, jednak z biznesowego punktu widzenia, kluczowa dla każdego z nadawców jest grupa komercyjna. To właśnie wyniki oglądalności tej widowni przekładają się bezpośrednio na wysokość przychodów reklamowych - dodaje.

grafika

Wśród widzów w wieku 16-49t w pierwszym kwartale 2020 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 0,57 proc. do 1,19 mln oglądających.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które śledziło 989 tys. osób (do góry o 11,08 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (758 tys. widzów; + 11,20 proc.), czwarty był „Teleexpress” (719 tys. widzów; + 11,29 proc.), a piąta - „Panorama” (442 tys. widzów; + 19,73 proc. - największy w zestawieniu).

- „Faktom” udało się w pierwszym kwartale uzyskać niewielki wzrost w grupie A16-49 i zachować pozycję lidera, co nie jest złym wynikiem, biorąc pod uwagę spadek w analogicznym okresie w całej populacji. W tym samym czasie jednak zdecydowanie więcej zyskały „Wydarzenia” Polsatu, które rok do roku zmniejszyły swoje straty w stosunku do „Faktów” o blisko 100 tysięcy widzów. Zadowolona może także być telewizja publiczna której „Panorama”, „Teleexpress” oraz „Wiadomości” w grupie komercyjnej A16-59 zanotowały wysokie wzrosty. Oglądało je w sumie ponad 350 tys. osób więcej porównując pierwszy kwartał 2020 do 2019. Programy te generują 20 - 30 proc. swojej widowni na zyskującej obecnie antenie TVP info, natomiast przypadku nadawców prywatnych oglądalność w dużo większym stopniu koncentruje się na głównych stacjach. Należy też zauważyć że we wszystkich przypadkach stacje niszowe zanotowały wyraźne wzrosty, co nie było regułą na kanałach „Big 4” - analizuje nam Piotr Cudny.

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"