„Fakty” liderem w maju, „Wiadomości” zyskały 600 tys. widzów

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w maju br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Największym wzrostem - wynoszącym 25,69 proc. - pochwalić się mogły „Wiadomości” pokazywane w TVP1 i TVP Info. Jedyny spadek odnotowały „Wydarzenia” Polsat i Polsat News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakty” liderem w maju, „Wiadomości” zyskały 600 tys. widzów

„Fakty” TVN i TVN24 BiS w maju 2020 roku oglądało średnio 2,96 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 25,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 6,44 proc. widzów, czyli 96 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 23,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 2,66 mln widzów, a w TVN24 BiS - 301 tys.

W grudniu ub.r. Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów”, szef pionu informacji TVN „postanowił zakończyć pracę zawodową i poświęcić swój czas rodzinie”. Jego stanowisko objął Michał Samul, który współpracował z nim od początku istnienia TVN24. Aktualnie Adam Pieczyński pełni rolę doradcy zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-maj-2020-tvp1-lider-m-jak-milosc-hit,7170529503680129a ##

„Wiadomości” zyskały 600 tys. widzów

Wiceliderem były „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 25,69 proc. (596 tys. osób) do 2,92 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 18,18 proc. do 22,74 proc.

Dziennik w TVP1 śledziło 2,17 mln widzów, a w TVP Info było to 750 tys. osób.

Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła o 15,26 proc., czyli o 336 tys. widzów. W maju 2020 roku wyniosła 2,54 mln osób (1,79 mln w TVP1 i 753 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 26,71 proc. (rok wcześniej było to 24,51 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/czas-ogladania-telewizji-koronawirus-analiza,7170714164783233a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 1,76 mln osób, po spadku o 6,39 proc. (120 tys. widzów - jedyna strata w zestawieniu). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,50 mln osób, a w Polsacie News było to 252 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 16,32 proc. do 1,56 mln widzów (1,02 mln w Dwójce i 546 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

„Fakty” dominują w grupie komercyjnej

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w maju 2020 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 15,78 proc. do 1,14 mln oglądających.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Wiadomości”, które śledziło 659 osób (do góry o 26,55 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Na trzecią lokatę spadły „Wydarzenia” (644 tys. widzów; - 7,20 proc. - jedyny w zestawieniu), czwarty był „Teleexpress” (523 tys. widzów; + 12,44 proc.), a piąta - „Panorama” (357 tys. widzów; + 16,47 proc.).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji