Polsat liderem oglądalności w czerwcu. Duży spadek TVP Sport i TVP1, rośnie TVP Info

Liderem oglądalności w czerwcu br. był Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial TVP2 „M jak miłość” oraz eliminacyjne mecze reprezentacji Polski do Euro 2020 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat liderem oglądalności w czerwcu. Duży spadek TVP Sport i TVP1, rośnie TVP Info
„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2019 roku awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem czerwca 2018 roku zwiększył się o 0,82 proc. i wyniósł 9,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Rekordowy spadek TVP1

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 23,98 proc. do 9,67 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia. W czerwcu ub.r. Jedynka szeroko relacjonowała MŚ w piłce nożnej.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,68 proc., po spadku względem czerwca ub.r. o 10,07 proc.

Na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (stacja ta miała 7,67 proc. udziału; do góry o 9,42 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dvb-t-ogladalnosc-maj-2019-polsat-liderem-zoom-tv-do-gory,7170880678811265a ##

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,98 proc. w czerwcu 2018 roku do 34,81 proc. w czerwcu 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,28 proc., po wzroście o 7,81 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,80 proc.; wzrost o 24,18 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia), TVN7 (3,55 proc.; + 15,64 proc.), TV4 (3,48 proc.; - 14,29 proc.), TV Puls (3,22 proc.; + 0,62 proc.) i TTV (2,24 proc.; + 6,16 proc.).

Na jedenastym miejscu uplasował się TVP Sport, który zanotował największy spadek. Rok temu stacja pokazywała mundial w Rosji, który zapewnił jej rekordowe wyniki oglądalności.

grafika

Udział będącego nowym liderem Polsatu (po awansie z trzeciej lokaty) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,13 proc., po wzroście o 7,74 proc.

Drugą pozycję zajął TVN. Jego wynik w czerwcu br. zmniejszył się o 7,52 proc. do 9,71 proc.

Z pierwszej na trzecią lokatę spadła TVP1 (- 40 proc. do 6,87 proc.), a czwarta była Dwójka (+ 4,60 proc. do 6,37 proc.).

Z ósmego na piąte miejsce w tym ujęciu awansował kanał TVN7, którego udział zwiększył się o 36,99 proc. do 4 proc.

grafika

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (do góry o 7,41 proc. do 11,01 proc.).

grafika

Hitem „M jak miłość"

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 4 czerwca. Miał on średnio 4,50 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,69 proc.

Drugie miejsce zajęła transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 10 czerwca, w którym nasza drużyna grała z Izraelem. Relację w samej TVP1 oglądało 4,36 mln widzów, co przełożyło się na 32,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Podium uzupełnia mecz reprezentacji Polski z Macedonią Północną, który odbył się trzy dni wcześniej. W TVP1 śledziło go 3,60 mln widzów (26,97 proc. udziału).

Czwarte miejsce należało do koncertu „Od Opola do Opola”, który odbył się w zeszły piątek w ramach 56. KFPP Opole 2019. W samej TVP1 miał on średnio 2,85 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,70 proc.

Topową piątkę uzupełnia nadana dwa dni później w Jedynce pierwsza część koncertu „Nie pytaj o Polskę #30latwolności”. Śledziło go 2,67 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 18,81 proc. (43 tys. widzów w TVP Polonia).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 11 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,55 mln widzów (25,14 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,18 mln widzów (emisja 16 czerwca; 14. pozycja). Do zestawienia top 20 na 15 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,10 mln oglądających (wydanie z 21 czerwca).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele