TVP1 i TVN nowymi liderami w lipcu, hitem „Fakty” TVN. „Wielka czwórka” najsłabiej w historii

Nowym liderem oglądalności w lipcu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwszy był TVN, który wyprzedził Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „Fakty”, „Cena wolności” i wieczór wyborczy TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 i TVN nowymi liderami w lipcu, hitem „Fakty” TVN. „Wielka czwórka” najsłabiej w historii

Od 1 czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7000. - Kiedy tylko pozwoli na to sytuacja związana z COVID-19, powrócimy do prac w normalnym trybie, tak aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3500 gospodarstw oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo w sieci - mówiła portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, szefowa Nielsen Media w Polsce.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem lipca 2019 roku zwiększył się o 0,53 proc. i wyniósł 9,45 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 20,88 proc. do 7,88 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,99 proc., po spadku względem lipca ub.r. o 15,58 proc.

Czwarta była TVP2 (stacja miała 6,27 proc. udziału; w dół o 15,73 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 35,08 proc. w lipcu 2019 roku do 30,59 proc. w lipcu 2020 roku - najniższego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

- Lipiec to tradycyjnie miesiąc w którym widownia spada, zwłaszcza w przypadku stacji dużych, które w tym okresie nie inwestują w swoje ramówki wykorzystując zapasy swoich pułkowników (od półek na których zalegają) lub emitują powtórki z wiosny. W tym roku nie było czego powtarzać, a zapasy zostały już wykorzystane w trakcie pierwszej fali pandemii - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. - Pamiętajmy również o zmianie wielkości panelu NAM, zmianie której beneficjentem są stacje tematyczne. Trzecia rzecz która wpłynęła negatywnie na widownię to wakacje. Specyficzne ponieważ oczekiwane jak nigdy dotąd, a więc cieszące się ogromnym zainteresowaniem - analizuje ekspert.

Duże wzrosty TVN24, TVP Info i Polsat News

Wysokie wyniki oglądalności w lipcu 2020 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,86 proc.; do góry o 25,75 proc.; pozycja 5. w rankingu), TVP Info (5,43 proc.; + 39,95 proc. - największy wzrost w top 10; 6. miejsce) i Polsat News (2,16 proc.; + 70,08 proc. - największy wzrost w top 20; awans z 17. na 11. miejsce).

- Warte zauważenia są wzrosty udziałów tzw. „grupy pościgowej” czyli Czwórki, Siódemki czy TV Puls. To konsekwencja inwestycji w ramówki, zmiany panelu i słabości stacji z „wielkiej czwórki”. Z kolei stacje newsowe zyskały dzięki wyborom i niesłabnącym zainteresowaniem COVID - informuje nas Maciej Niepsuj.

grafika

TVN wyprzedził Polsat w grupie komercyjnej

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,91 proc., po spadku o 16,02 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat. Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 22,03 proc. do 8,85 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 19,75 proc. do 5,08 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 10,58 proc. do 5,07 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 20,95 proc. do 8,98 proc.).

grafika

Hitem „Fakty” TVN

W minionym miesiącu najwięcej widzów zgromadziły „Fakty” TVN z 13 lipca. Dziennik na głównej antenie oglądało średnio 2,34 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 22,57 proc.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,13 mln widzów (emisja 6 lipca; 4. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,87 mln oglądających (16 lipca) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,62 mln oglądających (emisja 12 lipca; 19. lokata).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-dzieciecych-pierwsze-polrocze-2020-puls-2,7170497706374785a ##

Na drugim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się serial „Cena wolności”. Produkcja w Jedynce 1 lipca miała średnio 2,21 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 18,73 proc.

Podium uzupełnia wieczór wyborczy nadawany przez TVP1. Audycja 12 lipca miała średnio 2,19 mln widzów (14,07 proc. udziału).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVN, trzy - do TVP2, a po jednej - do Polsatu i TVN24.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu