TVN liderem oglądalności w listopadzie w grupach ogólnej i komercyjnej, TVP1 wyprzedziła Polsat. „M jak miłość” i PŚ w skokach hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w listopadzie był TVN - zarówno w grupie ogólnej i komercyjnej. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, która wyprzedziła Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, PŚ w skokach narciarskich i reality-show „Rolnik szuka zony” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVN liderem oglądalności w listopadzie w grupach ogólnej i komercyjnej, TVP1 wyprzedziła Polsat. „M jak miłość” i PŚ w skokach hitami
Screen ze spotu wizerunkowego TVN, fot. TVN

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2018 roku zajął TVN. Średni dobowy udział tego kanału względem listopada 2017 roku zmniejszył się o 9,67 proc. i wyniósł 10,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 1,11 proc. do 9,80 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który przed rokiem był wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 9,69 proc., po spadku względem listopada ub.r. o 8,76 proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała 8,48 proc. udziału; w dół o 1,05 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-tvp-sport-po-wejsciu-na-mux-3-wzrosla-o-281-proc,7171199405094529a ##

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 40,27 proc. w listopadzie 2017 roku do 38,06 proc. w listopadzie 2018 roku.

Rekordowy wzrost TVN24, traci TVP Info

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,67 proc., po wzroście o 19,74 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (4,43 proc.; spadek o 6,34 proc.), TVP Info (3,58 proc.; - 4,28 proc.), TV Puls (3,38 proc.; + 2,74 proc.), TVN7 (3,26 proc.; - 1,81 proc.) i TTV (2,03 proc.; + 9,73 proc.).

grafika

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,42 proc., po spadku o 3,03 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w listopadzie br. zmniejszył się o 8,66 proc. do 10,76 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (- 1,66 proc. do 7,09 proc.), a czwarta była Jedynka (- 3,99 proc. do 6,49 proc.).

grafika

Również w grupie wiekowej 16-59 liderem był TVN (w dół o 5,14 proc. do 11,99 proc.).

grafika

Hitem „M jak miłość”

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 27 listopada br. Miał on średnio 6,13 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,73 proc.

Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich. Relację z niedzielnych zawodów z Niżnego Tagiłu w samej TVP1 śledziło 4,60 mln osób (32,76 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.

Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Jego odcinek z 25 listopada śledziło średnio 4,26 mln widzów, co przełożyło się na 27,34 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 18 listopada (tuż po transmisji PŚ w skokach) na antenie tej stacji obejrzało 3,58 mln widzów (23,99 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,51 mln widzów (emisja tego samego dnia; 10. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 3,17 mln oglądających (25 listopada), a sześć oczek niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu z 2,64 mln oglądających (wydanie z 18 listopada).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a po dwie - do TVN i Polsatu.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu