Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. Hitami „Kevin sam w domu” i dokument o Krawczyku

Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją była TVP1, a TVN wyprzedził Polsat i TVP2. Najwięcej widzów zgromadziły film „Kevin sam w domu”, dokument „Krzysztof Krawczyk - całe moje życie” i serial „Osiecka”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. Hitami „Kevin sam w domu” i dokument o Krawczyku
fot. materialy prasowe

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była TVP1 z udziałem na poziomie 11,17 proc., czyli o 2 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Z czwartego na drugie miejsce awansował TVN, który zanotował 7,09 proc. udziału po wzroście o 0,12 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął Polsat (6,51 proc. udziału, w dół o 0,81 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się TVP2, która spadła z drugiej lokaty. Udział stacji zmalał o 2,95 pkt. proc. do 5,97 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się awansująca z siódmej lokaty stacja TV Puls (4,54 proc. udziału, wzrost o 1,33 pkt. proc.).

grafika

Polsat na czele w 16-49

W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 8,51 proc., po spadku o 0,68 pkt. proc.

Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP1, notująca wzrost udziału wynoszący 2,01 pkt. proc. do 8,12 proc. Kolejną lokatę zajął TVN (7,93 proc. udziału, spadek o 0,94 pkt. proc.), który przed rokiem był wiceliderem. Z trzeciej na czwartą lokatę spadła TVP2 (4,92 proc., - 2,57 pkt. proc.).

grafika

Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.

grafika

„Kevin sam w domu” hitem

Zdecydowanie najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził film „Kevin sam w domu”, który we Wigilię śledziło średnio 4,39 mln widzów Polsatu.

Drugie miejsce zajął dokument „Krzysztof Krawczyk - całe moje życie”, który dzień później w TVP1 śledziło średnio 3,05 mln widzów TVP1. Przełożyło się to na 21,87 proc. udziału.

Podium uzupełnia pierwszy odcinek nowego serialu „osiecka”, który 25 grudnia w TVP1 śledziło 2,71 mln widzów (18,38 proc. udziału).

Tuż za podium znalazły się „Wiadomości”, które 25 grudnia w TVP1 wybrało 2,60 mln osób. Oczko niżej znalazły się „Fakty” TVN, które obejrzało średnio 2,48 mln widzów.

grafika

Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat

25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 28 minut i 21 sekund. Było to o 1 minutę i 42 sekundy krócej niż rok wcześniej, o 9 minut i 27 sekund krócej niż dwa lata temu, o 11 minut i 16 sekund krócej niż trzy lata temu, o 33 minuty i 15 sekundy krócej niż cztery lata temu, o 16 minut i 6 sekund krócej niż pięć lat temu i o 24 minuty i 57 sekund krócej niż sześć lat temu.

grafika

Podczas Świąt Bożego Narodzenia zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 8,49 mln zł - wydał Media Expert. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 4,19 mln zł znalazło się T-Mobile (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji