Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. „Kevin sam w domu”, „Rolnik szuka żony” i dokument o Rodowicz hitami

Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją była TVP1, a Polsat wyprzedził TVN. Najwięcej widzów zgromadziły film „Kevin sam w domu”, specjalny odcinek reality-show „Rolnik szuka żony” i dokument „Maryla. Tak kochałam”. W tym roku średni czas oglądania telewizji był najkrótszy od lat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. „Kevin sam w domu”, „Rolnik szuka żony” i dokument o Rodowicz hitami
fot. materialy prasowe

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była TVP1 z udziałem na poziomie 10,54 proc., czyli o 0,63 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, który zanotował 9,73 proc. udziału po wzroście o 3,22 pkt. proc. Trzecie miejsce zajęła TVP2, która rok wcześniej była czwarta (6,79 proc. udziału, do góry o 0,82 pkt. proc.).

Z kolei z drugiego na czwarte miejsce spadł TVN. Udział stacji zmalał o 0,91 pkt. proc. do 6,18 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się stacja TV Puls (4,29 proc. udziału, spadek o 0,25 pkt. proc.).

grafika

Polsat na czele w 16-49

W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,95 proc., po wzroście o 3,44 pkt. proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, notujący wzrost udziału wynoszący 0,30 pkt. proc. do 8,23 proc. Na trzecią pozycję spadła TVP1 (6,42 proc. udziału, spadek o 1,70 pkt. proc.).

grafika

Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.

grafika

„Kevin sam w domu” ratingowym hitem

Zdecydowanie najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który we Wigilię śledziło średnio 4,19 mln widzów Polsatu. Przełożyło się to na 34,14 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął specjalny odcinek reality-show „Rolnik szuka żony”, który dwa dni później w TVP1 śledziło średnio 2,88 mln widzów TVP1 (20,24 proc. udziału).

Podium uzupełnia dokument „Maryla. Tak kochałam”, który 25 grudnia w TVP1 śledziło 2,81 mln widzów (21,58 proc. udziału).

Tuż za podium znalazły się „Fakty”, które 26 grudnia w TVP1 wybrało 2,69 mln osób. Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu, które obejrzało średnio 2,12 mln widzów.

grafika

Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat

25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 8 minut i 45 sekund. Było to o 19 minut i 36 sekund krócej niż rok wcześniej. W tym roku średni czas oglądania telewizji był najkrótszy od przynajmniej ośmiu lat.

grafika

Podczas Świąt Bożego Narodzenia zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 10,97 mln zł - wydał Media Expert. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 7,84 mln zł znalazł się Player (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska